کد خبر: ۱۵۲۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - 28 January 2019
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 950 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای به ارزش 350 میلیون دلار صادر شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 950 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای به ارزش 350 میلیون دلار صادر شد.

به گزارش ایرنا، علی اشرف منصوری عصر دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرکت شهرک های کشاورزی برگزار شد، اعلام کرد: با توسعه گلخانه ها و افزایش تولید تا پایان سال پیش بینی می شود ارزش صادرات محصولات گلخانه ای به 500 میلیون دلار برسد. 

اشرف منصوری گفت: میزان تولید محصولات گلخانه ای در سال 1396 حدود 2 میلیون و 600 هزار تن سبزی و صیفی و یک میلیارد و 600 میلیون گل و گیاه زینتی و شاخه بریده بود.
به گفته وی، پارسال بیش از 820 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای به ارزش 300 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد.

** رشد 73 درصدی توسعه گلخانه ها در دولت یازدهم 
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی از رشد 73 درصدی توسعه مساحت گلخانه ها در دولت یازدهم نسبت به تاریخ کشاورزی ایران خبر داد و اضافه کرد: سطح گلخانه ها از هشت هزار و 500 هکتار در ابتدای دولت یازدهم به حدود 15 هزار هکتار در شرایط فعلی رسیده است تا بتوانیم بخش عمده کشت های فضای باز را به فضای گلخانه ای و کشت متراکم هدایت کنیم.
اشرف منصوری هدف کنونی شرکت شهرک های کشاورزی را بکارگیری ظرفیت ها و توان حوزه کشاورزی برای تامین امنیت غذایی و رفع وابستگی عنوان کرد و افزود: این شرکت برنامه توسعه گلخانه ها، کشت گیاهان دارویی، آبزی پروری و دام و طیور را در حوزه تولید و بازرگانی و جذب سرمایه گذاری در دستور کار دارد. 
به گزارش ایرنا، شرکت شهرک های کشاورزی بر پایه تکلیف قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه روستایی ماده 141 بند ”ل" تشکیل شد. اساسنامه شرکت در اردیبهشت 1391 به تایید شورای نگهبان رسید.
این شرکت وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در مجتمع‌‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی یا شیلاتی را به عهده دارد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: