کد خبر: ۱۵۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۷ - 19 January 2019
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه زمانی ایران مدعی پیوستن به سازمان تجارت جهانی بود گفت: این که کیفیت خودرو تولید داخل بالا نرود و در عین حال مرزها هم بسته شود تا مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند هنر نیست.
بانکداری ایرانی - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و رئیس کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه زمانی ایران مدعی پیوستن به سازمان تجارت جهانی بود گفت: این که کیفیت خودرو تولید داخل بالا نرود و در عین حال مرزها هم بسته شود تا مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند هنر نیست.

به گزارش ایسنا، محمود بهمنی در خصوص آخرین بررسی‌های بودجه ۹۸ در مجلس گفت: بررسی‌های بودجه ۹۸ ادامه دارد، مجلس در هفته گذشته تعطیل بود اما کمیسیون تلفیق مشغول بررسی بود.

بهمنی یکی از مهمترین موضوعات بودجه ۹۸ را افزایش ۲۰ درصدی دستمزدها عنوان و تصریح کرد: در مورد افزایش ۲۰ درصدی حقوق نظر ما این است که این افزایش پاسخگوی شرایط فعلی نیست و باید به صورت پلکانی برای اقشار ضعیف‌تر به میزان ۳۰ درصد و حقوق‌های بالاتر درصد کمتری افزایش پیدا کند.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در بودجه ۹۸ مطرح شده موضوع یارانه‌ها و حذف سه دهک بالایی است که به استان‌ها واگذار شده است، این مسئولیت استان‌ها را بالا می‌برد و بنابراین لازم است استانداری‌ها قبل از ابلاغ بخشنامه تیم‌هایی را برای بررسی موضوع مأمور کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در خصوص بودجه ۹۸ از دولت می‌خواهیم از کلنگ‌زنی طرح‌ها جدید خودداری کند و طرح‌ها ناقص به خصوص طرح‌های با پیشرفت بالای ۹۰ درصد را هر چه سریعتر اجرا کند.

وی ادامه داد: یکی از این طرح‌ها مترو کرج به هشتگرد است که بلاتکلیف مانده و حتما باید با تخصیص‌های لازم در زمان تعیین شده تمام شود.

وی افزود: معاون وزیر راه قول داده مترو هشتگرد تا عید راه‌اندازی شود، این قطار می‌تواند ۲۵۰ هزار مسافر را جابجا کند و ضمن درآمدزایی که دارد می‌تواند بخشی از حاشیه‌نشینی در کرج و تهران را کاهش دهد.

وی با انتقاد از وزیر راه در خصوص بی ثباتی مدیریتی در پروژه مترو هشتگرد، ادامه داد: متاسفانه در شش ماه اخیر در ارتباط با این پروژه ظرف شش ماه سه مدیر تغییر کرده است و الان پس از گذشت ۵۰ روز هیچ خبری از مدیر جدید نیست، اگر ظرف دو یا سه روز آینده تکلیف مدیریت این پروژه مشخص نشود موضوع را در صحن علنی مجلس مطرح خواهم کرد.

بهمنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت صنایع استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: ما در البرز ۳۵۰۰ واحد صنعتی داریم و باید تمهیداتی اتخاذ شود تا اشتغال در این واحدها حفظ گردد، این تمهیدات می‌تواند با تزریق نقدینگی با نظارت کامل انجام شود چون برخی از واحدها نقدینگی تزریق شده را در بازارهای دیگر وارد کرده و بازار را به هم می‌ریزند.

وی افزود: ایجاد یک شغل جدید به ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه نیاز دارد اما حفظ  یک شغل موجود با ۶۰ میلیون تومان امکان‌پذیر است بنابراین به صلاح نیست که کلنگ پروژه‌های جدید به زمین زده شود اما تزریق نقدینگی به واحدهای موجود باید با نظارت کامل انجام شود.

رئیس کل اسبق بانک مرکزی و نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در بخش پایانی به وضعیت خودروسازی‌ها هم اشاره و اعلام کرد: ما نمی‌توانیم تا ابد مرزهای خود را ببندیم تا خودرو خارجی وارد نشود و خودروهای خودمان را بفروشیم.

بهمنی افزود: ما زمانی مدعی ورود به سازمان تجارت جهانی بودیم، با ورود به سازمان تجارت جهانی مرز دیگر معنا ندارد پس فروش خودرو با این قیمت آن هم بدون افزایش کیفیت در آن شرایط امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: اینکه کیفیت خودرو تولید داخل بالا نرود و از آن طرف مرزها هم بسته شود تا مردم ناچار به خرید خودرو داخلی شوند که هنر نیست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: