کد خبر: ۱۴۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 08 December 2018
از مجموع ۸۰ میلیمتر بارش ثبت شده در ۷۵ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۳۰.۷ میلیمتر بارش در ۱۵ روز نخست آذرماه به ثبت رسیده و این مقدار بارندگی، نهمین ماه سال را به یکی از پربارش‌ترین ماه‌های سال ۹۷ تبدیل کرده است.
بانکداری ایرانی - از مجموع ۸۰ میلیمتر بارش ثبت شده در ۷۵ روز ابتدایی سال آبی جاری، ۳۰.۷ میلیمتر بارش در ۱۵ روز نخست آذرماه به ثبت رسیده و این مقدار بارندگی، نهمین ماه سال را به یکی از پربارش‌ترین ماه‌های سال ۹۷ تبدیل کرده است.

به گزارش  تسنیم ، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزشهای جوی از اول مهر تا 15 آذر سال آبی 98-97 (75 روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر 80 میلیمتر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت( 43.6 میلیمتر) 83.5 درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( 24.8 میلیمتر) 222.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا 15 آذر به 131 میلیارد و 842 میلیون مترمکعب رسید.




از مجموع 80 میلیمتر بارش ثبت شده در 75 روز ابتدایی سال آبی جاری، 30.7 میلیمتر بارش در 15 روز نخست آذرماه به ثبت رسیده و این مقدار بارندگی، نهمین ماه سال را به یکی از پربارش‌ترین ماه‌های سال 97 تبدیل کرده است.
برچسب ها: بارش باران ، خشکسالی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: