کد خبر: ۱۴۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
متقاضیان مسکن مهر پردیس که به علت کمبود آورده به آنان اخطار داده شده، می‌توانند به واحدهای پرند و هشتگرد منتقل شوند.

بانکداری ایرانی - متقاضیان مسکن مهر پردیس که به علت کمبود آورده به آنان اخطار داده شده، می‌توانند به واحدهای پرند و هشتگرد منتقل شوند.

به گزارش ایسنا، حبیب‌الله طاهرخانی در ملاقات مردمی با متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: افرادی که به علت کمبود آورده به آنها اخطار داده شده، این امکان را دارند که به هشتگرد و پرند منتقل شوند. آن‌ها می‌توانند به این دو شهر مراجعه کنند و در صورت رضایت، با حفظ امتیاز و ترتیب اولویتشان به شرکت‌های عمران در این شهرها معرفی و جابجا می‌شوند. در صورت این جابجایی، آن‌ها می‌توانند سریع‌تر هم صاحب مسکن‌های قابل سکونت شوند.

وی افزود: متقاضیانی که حذف شده‌اند، عموما افرادی هستند که به علت آورده پایین، بعد از اخطارها و اطلاع‌رسانی‌ها واریزی خود را تکمیل نکردند و حذف شده‌اند؛ به همین منظور گزینه جایگزین برای آن‌ها قرار دادیم که امتیاز آن‌ها محفوظ باشد. حدود هزار واحد در شهرهای جدید هشتگرد و پرند را به این دسته از متقاضیان در پردیس اختصاص دادیم که در صورت رضایت می‌توانند به این شهرها منتقل شوند.
طاهرخانی همچنین ‌در خصوص مشکلات زیرساختی پردیس گفت: اصلی ترین مانع در مسکن مهر پردیس، تکمیل فرآیند آماده‌سازی، محوطه سازی و تامین زیرساخت‌ها است. شرایط خاص پردیس باعث شده هزینه‌های آماده‌سازی بسیار بالا باشد و فاصله طولانی بین پیشرفت پروژه‌ها در بخش ابنیه و تکمیل آماده‌سازی و زیربناها داشته باشیم. ضمن این‌که نمی‌توانیم به متقاضیان هزینه اضافی تحمیل کنیم چون آورده متقاضیان را خیلی بالا می‌برد و پروژه را غیر اقتصادی می‌کند. تدبیر اتخاذ شده این است که از منابع داخلی شرکت و منابع عمومی دولت در قالب اسناد خزانه، بتوانیم تزریق اعتبار کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: در ماه آینده پیمانکاران جدیدی را وارد فرآیند آماده سازی و محوطه‌سازی می‌کنیم. امیدواریم با فعالیت مناسب، پیشرفت قابل توجهی را در این بخش‌ها که عقب‌ماندگی داریم، بتوانیم رقم بزنیم که در آن صورت می‌توانیم امکان افتتاح‌ها را خیلی بالا ببریم. اگر این مشکلات در زیرساخت‌ها، آماده سازی و محوطه‌سازی رفع شود، با توجه به پیشرفت بالای ساخت ابنیه و ساختمان‌ها که در پردیس داریم، می‌توانیم در سال ۱۳۹۸ افتتاح‌های گسترده‌ای در پردیس داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه در کل کشور تا کنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است گفت: از حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور، حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است. حدود ۲۰۰ هزار واحد نیازمند خدمات است و ۲۰۰ هزار واحد دیگر هم علاوه بر تامین زیرساخت‌ها و خدمات، در بخش ابنیه هم هنوز تکمیل نشده است. حدود ۱۰۰ هزار واحد هم در مجموع فاقد متقاضی است که در حال برنامه‌ریزی برای واگذاری به نهادهای حمایتی هستیم. در همین راستا هفته گذشته با مقام عالی وزارت و همچنین رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) جلسه داشتیم و در حال تعیین تکلیف این واحدها هستیم.

به گفته طاهرخانی، برای تکمیل حدود ۴۰۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر در کل کشور، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که منابع تامین آن به روش‌های مختلف است. قسمتی از آن شامل یارانه های بخش دولتی و بخشی هم از محل تهاتر اراضی و منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن  باید تامین شود که انشاالله بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

به گزارش ایسنا، دولت دهم در سال ۱۳۹۱ کلنگ مسکن مهر پردیس را زمین زد و وعده داد که ۱۸ ماهه ۸۲ هزار واحد را با خدمات و زیرساخت‌ها تحویل می‌دهد. با این حال حدود ۱۴ هزار واحد را با عدم ارایه‌ی مطلوب سرانه‌های خدماتی افتتاح کرد؛ لذا حجم اصلی کار بر دوش دولت روحانی قرار گرفت. دولت یازدهم و دوازدهم خود را ملزم دانست که خانه‌ها را بدون خدمات و انشعابات تحویل ندهد که همین موضوع، تحویل را دچار وقفه کرد و تا کنون با افتتاحات دولت دهم حدود ۳۰ هزار واحد افتتاح شده که البته بخشی از آنها فاقد شرایط مناسب زندگی است و ۵۲ هزار واحد باقی مانده است.

اخیرا وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده به دلیل اتمام منابع و آورده متقاضیان، دولت با ایجاد ساز و کاری ۱۱ هزار میلیارد تومان به این طرح کمک کند که هنوز مورد موافقت قرار نگرفته است.
برچسب ها: مسکن مهر ، پردیس ، پرند ، هشتگرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: