کد خبر: ۱۴۶۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 13 November 2018
دولت آمریکا برای تقابل با اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان که تحریم های کاخ سفید علیه ایران را یکجانبه و غیر قانونی می دانند، با تهدید و تطمیع تمام تلاش خود را بکار بست تا قطع دسترسی تهران به سوئیفت را عملی کند.
 بانکداری ایرانی -دولت آمریکا برای تقابل با اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان که تحریم های کاخ سفید علیه ایران را یکجانبه و غیر قانونی می دانند، با تهدید و تطمیع تمام تلاش خود را بکار بست تا قطع دسترسی تهران به سوئیفت را عملی کند.

به گزارش ایرنا، «سوئیفت» شبکه‌ای جهانی برای ارسال و دریافت اطلاعات تراکنش‌های مالی در محیطی با ضوابط مشخص است که دسترسی بانک های ایرانی به آن پس از برجام میسر شده بود.
دونالد ترامپ که مرحله دوم تحریم ها علیه ایران را در 14 آبانماه کلید زد، تاکنون نتوانست از اجماع نسبی جهانی برای عملی کردن تحریم ها علیه تهران را به دست آورد.
اتحادیه اروپا و کشورهای همپیمان تلاش دارند با ایجاد ساز وکارهای خاص در مقابل تحریم های غیر قانونی و ضد انسانی آمریکا ایستادگی کنند.
در تقابل با این اقدام اروپا، «سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، مدعی قطع دسترسی برخی مؤسسات مالی ایرانی از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی به شبکه سوئیفت شد. 
این مقام آمریکایی ادعا کرد که واشنگتن، نگرانی خاصی در خصوص ساز وکار مالی اتحادیه اروپا برای تداوم تجارت با تهران ندارد. 
مندلکر در همین ارتباط افزود: اطمینان دارم که می‌توانیم با اروپایی‌ها در این زمینه کنار بیاییم. 
کمیسیون اتحادیه اروپا هفته گذشته با صدور بیانیه ای، تصمیم سوئیفت برای قطع دسترسی نهادهای ایرانی را «تأسف آور» خوانده بود. 
پیش از این برخی رسانه ها از طرح های اتحادیه اروپا در ارتباط با ارائه جایگزینی برای ساز وکار تسویه وجوه و سوئیفت خبر داده بودند. با این وجود، جزئیات بیشتری از این طرح های احتمالی منتشر نشده است. 
برچسب ها: سوئیفت ، آمریکا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: