کد خبر: ۱۴۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - 05 November 2018
رئیس‌ اسبق بانک مرکزی و نماینده مجلس تحلیلی از تحریم ها و ادامه خرید نفت و فعالیت سوئیفت ارایه کرد.
رئیس‌ اسبق بانک مرکزی و نماینده مجلس تحلیلی از تحریم ها و ادامه خرید نفت و فعالیت سوئیفت ارایه کرد.

محمود بهمنی در مورد ادعاهای آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران به تسنیم اظهار داشت: جمهوری اسلامی تحریم‌های به‌مراتب بدتر از این تحریم‌ها را بین سالهای 89 تا 91 پشت سر گذاشته و در آن زمان اجماع جهانی علیه ایران وجود داشت که این اجماع وجود ندارد و خوشبختانه دست بسیار بازتر است.

وی با بیان اینکه 8 کشور مجاز به خرید نفت ایران بوده و از محل فروش نفت مشکلات برطرف می‌ شود ادامه داد: سوئیفت همچنان به‌ قوت خود باقی است. اگر هم سوئیفت را بردارند که اعتقاد داریم این کار را انجام نمی‌دهند چون می‌خواهند ببینند که چه می‌گذرد پیش‌بینی برای جایگزینی سوئیفت انجام شده و بنابراین نگرانی از این بابت وجود ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به کانال مالی اروپا و ایران گفت: قبلاً هم با سرمایه ایران در یک بانک چین حسابی داشتیم که مراوادت را از طریق آن انجام می‌دادیم و فروش نفت به آن حساب می‌رفت و از آن حساب خریدها انجام می‌شد. الآن هم 26 کشور اروپایی اعلام کرده‌اند حسابی باز می‌کنند که درآمدهای حاصل از فروش نفت به آن حساب واریز شود و از هرجا که خواستیم خرید کنیم .

بهمنی ادامه داد: این یک حساب کلی است که روی آن می‌شود برنامه‌ریزی انجام داد. بیشتر ادعاها، جنگ روانی است و این را می‌دانیم و خودمان را آماده این جنگ روانی کرده‌ایم . به هر ترتیب آنها آنچه را می‌توانستند انجام دادند و دیگر چیزی برای اینکه انجام دهند وجود ندارد.
برچسب ها: محمود بهمنی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: