کد خبر: ۱۴۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۴ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 03 November 2018
نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «سائرون» (مورد حمایت مقتدا صدر) گفت که سیاست سفارتخانه آمریکا در بغداد علیه همسایگان عراق خصمانه است.
بانکداری ایرانی - نماینده پارلمان عراق از فراکسیون «سائرون» (مورد حمایت مقتدا صدر) گفت که سیاست سفارتخانه آمریکا در بغداد علیه همسایگان عراق خصمانه است.

به گزارش ایرنا، «سلمان الغریباوی» روز شنبه به خبرگزاری «المعلومه» عراق افزوده است که سفارتخانه آمریکا در بغداد با استفاده از خاک این کشور، سیاست خصمانه ای علیه همسایگان عراق اتخاذ کرده است.
وی تاکید کرده است که وزارت خارجه عراق در برابر ممانعت از این سیاست های خصمانه سفارتخانه آمریکا در بغداد و تهدید کشورهای همجوار عراق از طریق خاک این کشور، مسوول است.
الغریباوی خاطرنشان ساخته است که این گونه تهدیدها علیه کشورهای همجوار عراق به روابط منطقه ای بغداد آسیب می زند و باعث تشدید تنش ها در منطقه می شود.
وی تاکید کرده است که فراکسیون سائرون به شدت با اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران یا هر کشور دیگر مخالف است و معتقد است که این گونه رفتارها به ملت ها در درجه اول آسیب می رساند.
اظهارات الغریباوی به دنبال اطلاعیه هایی از سفارتخانه آمریکا در بغداد در شبکه های اجتماعی عراق در خصوص تحریم های یکجانبه احتمالی واشنگتن علیه ایران عنوان شده که به نوشته خبرگزاری المعلومه، سفارت آمریکا به دنبال آلوده کردن عراق به این بحران واشنگتن با جمهوری اسلامی ایران است.
خبرگزاری المعلومه همچنین افزوده است که سفارتخانه آمریکا در بغداد در اطلاعیه هایش در شبکه های اجتماعی عراقی، به برخی از دستگاه های نظامی عراق حمله کرده و بر آنها برچسب «گروه شبه نظامی فرقه ای» زده است.
در حالی سفارتخانه آمریکا در بغداد در روزهای اخیر در شبکه های اجتماعی در تشریح تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران فعال شده که گزارش رسانه های عراق حاکیست که بغداد از پایبندی به این تحریم ها علیه ایران معاف شده است. 
طبق گزارش ها آمریکا 8 کشور را از تحریم ها پایبندی به تحریم های یکجانبه خود معاف کرده است که بعد از ژاپن، کره جنوبی و هند و احتمالا چین، عراق نیز از جمله کشورهایی که از این تحریم ها معاف شده است.
براساس آخرین آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران در 7 ماه منتهی به مهر امسال، عراق با سهم 21درصدی از کل صادرات در جایگاه اولین مقصد عمده صادرات کالاهای غیرنفتی ایران قرار گرفته است، این در حالی است که سال ‌ها این جایگاه در اختیار کشور چین بوده است. 
برچسب ها: آمریکا ، عراق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: