کد خبر: ۱۴۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 03 November 2018
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه ایران اکنون با همه همسایگان خود تبادل الکتریکی دارد و بیشتر مواقع اقدام به صادرات به کشورهای همسایه می کند، یادآورشد: پرونده مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تبادل الکتریکی همچنان باز است.
بانکداری ایرانی - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه ایران اکنون با همه همسایگان خود تبادل الکتریکی دارد و بیشتر مواقع اقدام به صادرات به کشورهای همسایه می کند، یادآورشد: پرونده مذاکره با کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تبادل الکتریکی همچنان باز است.

«همایون حائری» امروز (شنبه) در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در گفت وگو با ایرنا، اظهار داشت: در سال های اخیر با برخی کشورهایی که با آنها مرز دریایی داریم مذاکراتی برای برقراری امکان تبادل الکتریکی با هدف صادرات برق ایران انجام شده است.
وی درخصوص هدفگذاری تبدیل شدن ایران به قطب(هاب) برق منطقه، گفت: این هدفگذاری وجود دارد و برنامه ریزی های متنوع و گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اقداماتی همچون «کاهش تلفات شبکه برق، افزایش بهره وری و راندمان تولید، مدیریت مصرف برق، اتصال شبکه برق ایران با کشورهای همسایه و حتی کشورهای فراتر از مرز، ارتقای ظرفیت تولید، افزایش ظرفیت انتقال برق و نوسازی شبکه ها» را در راستای رسیدن ایران به هدف تبدیل شدن به قطب برق منطقه برشمرد.
وی افزود: اکنون نیز نقش ایران در صنعت برق منطقه، بسیار پررنگ است، اما ظرفیت ها در این بخش آنقدر زیاد بوده که سال های سال کار برای اجرا و توسعه در این بخش داریم.
به گزارش ایرنا، در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، 70 شرکت خارجی از 18 کشور صاحب فناوری و پیشرو در صنعت برق از جمله اتریش، آلمان، روسیه، ژاپن، انگلیس، چین و آمریکا حضور دارند.
این رویداد بین‌المللی در فضایی به وسعت 39 هزار مترمربع با حضور کارفرماها، مشاوران و پیمانکاران این عرصه برگزار می شود و شرکت‌های تولیدکننده مرتبط با بخش روشنایی، گروه سیم و کابل، تابلوسازان، تجهیزات برقی، اتوماسیون و سیستم‌های ابزار دقیق و خطوط انتقال محصولات خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند. همچنین در این نمایشگاه تولیدات بخش انرژی‌های نو به نمایش گذاشته شده است و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های نوپا نیز حضور دارند.
این نمایشگاه یازدهم تا چهاردهم آبان‌ماه از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای بازدیدکنندگان است.
برچسب ها: وزیر نیرو ، صنعت برق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: