کد خبر: ۱۴۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - 28 October 2018
مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی، در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی از تمدید مهلت خروج موقت تریلر و نیمه تریلرهای بدون شماره انتظامی را تا پایان سال 1397 ابلاغ کرد.
 بانکداری ایرانی - مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی، در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی از تمدید مهلت خروج موقت تریلر و نیمه تریلرهای بدون شماره انتظامی را تا پایان سال 1397 ابلاغ کرد.

به گزارش ایرنا از گمرک، «علی اکبر شامانی» در بخشنامه ابلاغی اعلام کرد که انجام تشریفات خروج موقت تریلرها و نیمه تریلرها مجاز است و برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و انطباق و کنترل دقیق کالا در زمان برگشت، پلمپ های شماره دار به قسمت های مختلف وسایط نقلیه الصاق و شماره پلمپ ها در سامانه مربوطه نیز ذکر شود. 

** ارسال محموله های ترانزیتی و صادراتی از مرز دوغارون مجاز شد 
مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک، با ابلاغ بخشنامه ای به گمرکات اجرایی ارسال مرسولات ترانزیتی و صادراتی به مرز دوغارون در شرق خراسان رضوی به افغانستان را مجاز اعلام کرد. 
«حسین سالاری» دلیل ابلاغ این بخشنامه را درخواست ناظر استان خراسان رضوی و رفع مشکل ازدجام در مرز خروجی دوغارون بیان کرد. 
گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان با قدمت 100 سال در زمره پنج گمرک برتر کشور از نظر حجم عملیات صادرات و ترانزیت خروجی محسوب می شود. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد. 
«محمد کوه گرد» مدیرکل گمرک دوغارون چندی پیش در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که یک میلیون و 218 هزار تن انواع کالا، به ارزش یک میلیارد و 310 میلیون دلار در نیمه نخست امسال از این گمرک مرزی صادر شد که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال 46 درصد بیشتر شده است.
برچسب ها: صادرات ، تریلر ، ترانزیت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: