کد خبر: ۱۴۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - 12 September 2018
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران گفت: در یک ماه گذشته پتروشیمی‌ها ۷۳ درصد از بازار ارز ثانویه را تامین کرده اند.
احمد مهدوی ابهری در گفتگوی اختصاصی باخبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ، افزود: پتروشیمی ها ازابتدای امسال تاکنون درمجموع 3 میلیارد و 321 میلیون و 227 هزار یورو یا معادل 4 میلیارد دلار ارز وارد کشور کرده اند. 

وی با بیان اینکه از ۱۶ مرداد تا ۱۹ شهریور حدود یک میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۹۳۲ هزار یورو ارز حاصل از صادرات در بازار ثانویه عرضه شده است گفت: از این میزان یک میلیارد و ۷۶ میلیون و ۸۵۹ هزار یورو سهم پتروشیمی‌ها بوده که به بیان دیگر سهم ۷۳ درصدی داشته اند.

مهدوی با اشاره به اینکه امروز واحدهای پتروشیمی بیش از همه به درامدهای ریالی خود نیاز دارند گفت : وقتی ما حقوق و دستمزد ، مصارف و هزینه هایمان را بصورت ریالی پرداخت می کنیم پس چه دلیلی دارد ارزمان را در بازار ثانویه به ریال تبدیل نکنیم .

وی در پاسخ به سئوالی درباره واکنش پتروشیمی ها به سخنان اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی به الزامی شدن پیمان سپاری ارزی برای صادرکنندگان هم گفت: ما هم از پیمان سپاری ارزی استقبال می کنیم و حاضریم به دولت تعهد بدهیم ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانیم اما نباید دادن این تعهد باعث افزایش بروکراسی اداری و اتلاف وقت مدیران واحدهای پتروشیمی شود .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: