کد خبر: ۱۴۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - 21 August 2018
بانکداری ایرانی ـ بانک ایران زمین در سالهای اخیر اقدام به تقویت زیرساختهای بانک کرده تا بتواند بر اساس این تقویت به سودآوری و کسب درآمد در قبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان نایل آید.
 بانکداری ایرانی  ـ بانک ایران زمین در سالهای اخیر اقدام به تقویت زیرساختهای بانک کرده تا بتواند بر اساس این تقویت به سودآوری و کسب درآمد در قبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان نایل آید.

به گزارش  بانکداری ایرانی  ، بر اساس این تغییرات بود که بانک ایران زمین در سال 96 از زیان خالص سال 95 رهای یافته و  300 میلیارد ریال سود ساخته که به هر یک  از 4 میلیارد سهام بانک 75 ریال سود تخصیص داده خواهد شد .

این در حالی است که در سال 95 این بانک زیان خالص 202 میلیارد ریالی اشته که به هر سهم 51 ریال زیان می رسید اما در سال 96 با توجه به برنامه ریزی های سال 95 توانست نتایج خوبی را به ثمر بنشاند. 

بر اساس همین برنامه ریزی ها در سال 96 ، مجموع درآمد بانک با افزایش 94 درصدی نسبت به سال 95 ، از رقم 3هزار و 427 میلیارد ریالی به مبلغ 6هزار و 635 میلیارد ریالی رسیده که افزایش قابل قبولی را رقم زده است. 

درآمد مشاع بانک  بیش از 28 هزار و 859 میلیارد ریال و درآمد غیر مشاع بانک نیز 9هزار و 368 میلیارد ریال بوده است.

سپرده های جمع اوری شده بانک ظرف سال 96 مبلغ 173  هزار دو 796 میلیارد ریال بوده و تسهیلات پرداختی نیز حدود 30 هزار و 155 میلیارد ریال بوده است .

مطالبات از سایر بانک‌ها با کاهش88 درصدی در سال 96 به مبلغ 243 میلیارد ریال رسید. هرچند بدهی به بانک‌ها با افزایش 3هزار درصدی به مبلغ 13هزار و 207 میلیارد ریال رسیده است.
و در نهایت اینکه در سال 96 زیان انباشته بانک با کاهش 10 درصدی  به  مبلغ 2هزار و 613 میلیارد ریال رسیده است.

زیرسازی بانک برای سودآوری بیشتر از زبان مدیرعامل بانک

در خصوص اقدامات سالهای اخیر بانک برای کسب سوداوری و ارائه خدمات به شهروندان ، پورسعید ؛ مدیر عامل بانک ایران زمین،  اخیرا، گفته است:  توسعه بانکداری دیجیتال و سوپر مارکت های مالی، ارائه خدمات و محصولات مشتری محور، توانمند سازی نیروی انسانی، توسعه همکاری با فین تک ها و استارت آپ ها و توسعه نام تجاری که در نهایت منجر به ایجادارزش افزوده برای گروه های ذینفع خواهد شد، صورت گرفته است.

او افزود: در سال 95 اقدامات ویژه ای در حوزه فن آوری اطلاعات در بانک ایران زمین از جمله راه اندازی سامانه های هوش تجاری یا BI، کشف تقلب، مدیریت ریسک، بازرسی، تمکن مالی، صیاد و پیوند انجام شد.  مدیر عامل بانک ایران زمین در ادامه گفت: بهره برداری از همراه بانک جدید بانک ایران زمین با امکانات ویژه و پروژه کارت چند منظوره شامل دانشجویی، کارت اعتباری و نخبه کارت از اقدامات دیگر بانک است. در حوزه سرمایه انسانی و آموزش اقداماتی از قبیل: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، طراحی و تدوین آزمون های استخدامی و ارتقاء مشاغل، تهیه و تدوین برنامه جامع استعداد یابی و پرورش استعدادها و برنامه ریزی به منظور تعیین نیروی انسانی و تخصص های مورد نیاز تا افق 1400 از اهم برنامه های بانک در حوزه آموزش و سرمایه انسانی بود.
در نتیجه؛ 
بر اساس همین اقدامات بود که  درآمد بانک با رشد 94 درصدی در سال 96 روبرو شده و از زیان 202 میلیاردی به سود 300 میلیارد ریالی رسیده که در نوع خود جالب توجه است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: