کد خبر: ۱۳۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 10 July 2018
هماهنگ کننده آلمانی روابط آلمان و روسیه در گفتگویی مواضع و رویکرد اروپا و روسیه در قبال ایران را یکسان ارزیابی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، «دیرک ویزه» هماهنگ کننده آلمانی روابط آلمان-روسیه در گفتگو با روزنامه نویه اوزنا بروکر درباره رویکرد وزیر خارجه آلمان در قبال روسیه اظهار داشت: ممکن است اختلاف نظرهایی میان ما وجود داشته باشد، اما باید به این نکته اذعان داشته باشم که خط مشی همسویی را در قبال روسیه دنبال می کنیم. 

وی در ادامه افزود: ما سعی داریم تا شیوه های گفتگو برای بهبود مناسبات اروپا با روسیه و همچنین کاهش اختلاف نظرهای موجود و افزایش سطح همکاری های دوجانبه را بکار گیریم. 

این مقام آلمانی همچنین تاکید کرد: ما برای یافتن نقاط مشترک با روسیه تمام تلاش مان را بکار خواهیم گرفت. بطور نمونه می توانم به رویکرد مشترک اروپا و روسیه در قبال ایران اشاره کنم. 
ویزه در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به نشست آتی ناتو گفت: با توجه به درخواست های پی در پی رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر افزایش بودجه نظامی ناتو از سوی آلمان انتظار داریم نشست آتی ناتو با شگفتی هایی روبرو شود.

هماهنگ کننده روابط آلمان-روسیه همچنین درباره پیوستن اوکراین و گرجستان به ناتو  گفت: این دو کشور از مدت ها پیش برای عضویت در اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرده اند، اما هنوز نتوانسته اند بطور کامل به خواسته های مطرح شده جامه عمل بپوشانند. اوکراین و گرجستان باید پاره ای از موارد را در حوزه سیاست و اقتصاد کشورهای خود اصلاح کنند و این برای عضویت در ناتو نیز لازم است.

«دیرک ویزه» به تازگی به جای «گرنورت ارلر» به عنوان هماهنگ کننده امور روسیه در دولت آلمان منصوب شده است.
برچسب ها: اروپا ، روسیه ، آلمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: