کد خبر: ۱۳۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - 05 June 2018
وزیر کار قزاقستان در دیدار با وزیر کار کشورمان از وی خواست تا تجارب ایران را در بخش ساماندهی نیروی کار و کارگران دراختیار آنان قراردهد .
 بانکداری ایرانی ـ  وزیر کار قزاقستان در دیدار با وزیر کار کشورمان از وی خواست تا تجارب ایران را در بخش ساماندهی نیروی کار و کارگران دراختیار آنان قراردهد .

به گزارش تسنیم، علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی در این دیدار ربیعی به زمینه های همکاری مشترک فراوان میان ایران و قزاقستان اشاره کرد .

وی اظهارکرد : درگذشته ایران و قزاقستان درحوزه ایمنی و بهداشت کار یادداشت تفاهم داشته است و می توان دراین زمینه همکاری های بیشتری داشت . با توجه به سابقه تاریخی میان دوکشور می توان فعالیت های مشترک را گسترش داد . 

 ربیعی گفت : در زمینه صدور نیروی کارماهر به  قزاقستان ، آموزش های فنی و حرفه ای ،  تنظیم بازار کار ، کاهش فقر و ... می توان با قزاقستان همکاری های مشترکی داشت .

وی ادامه داد : جایگاه قزاقستان برای ما دارای اهمیت فراوانی است و با توجه به مسائل اجتماعی ، اهداف فرهنگی و عقاید مشترک می توان زمینه های همکاری میان دوکشور را توسعه بخشید . 

وزیرتعاون ، کارورفاه اجتماعی باتشریح جزئیاتی از دیدارهای قبلی میان دو کشور ایران و قزاقستان یاد آور شد : امروزه با شرایط جدید پیش آمده میان دوکشور توجه به منابع انسانی اهمیت ویژه ای یافته است و برای ارتقای بهره وری نیروی انسانی برنامه ریزی های فراوانی در کشورمان انجام داده ایم . 

ربیعی گفت : اکنون شرایط بازار کار تغییر کرده است و ساماندهی اشتغال ازجمله برنامه های مهم ما در ایران به شمار می رود . 

وی همچنین به تحولات اجتماعی درکشورمان اشاره کرد و افزود : از شما دعوت می کنم از کشور ما بازدیدی داشته باشید تا زمینه های همکاری دوکشور تقویت شود . 

گفتنی است دراین نشست از ربیعی دعوت شد تا دیداری از کشور مقابل داشته باشد تا بتوانند زمینه های همکاری را بیشتر مورد بحث قراردهند و به یادداشت های تفاهم دست پیدا کنند .

همتای قزاقستانی ربیعی از وی خواست تا تجارب ایران را در بخش ساماندهی نیروی کار و کارگران دراختیار آنان قراردهد . 

گفتنی است چند تن از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس مرتبط با موضوعات کارگری و مسائل اجتماعی دراین سفر ربیعی را همراهی می کنند . 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: