کد خبر: ۱۳۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - 29 May 2018
معامله‌گران بورس تهران در بازار رخوت‌آور و بی‌رمق سهام در حالی تداوم رکود را سپری می‌کنند که تک سهم‌های کوچک معدنی در گروه سرب و روی و فلزات اساسی را زمینه‌ای برای نوسان‌گیری می‌بینند.
معامله‌گران بورس تهران در بازار رخوت‌آور و بی‌رمق سهام در حالی تداوم رکود را سپری می‌کنند که تک سهم‌های کوچک معدنی در گروه سرب و روی و فلزات اساسی را زمینه‌ای برای نوسان‌گیری می‌بینند.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروزسه شنبه 7 خرداد ماه 97 با کاهش 119 واحدی روی رقم 95 هزار و 409 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 51 واحدی عدد 17 هزار و 247 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 7 واحدی به رقم  104 هزار و 395 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 20 واحدی به رقم 68 هزار و 413 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 827 واحدی عدد  199 هزار و 750 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 2 واحدی روی رقم یک هزار و 99 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تا 62 واحد ، معدنی و صنعتی گل گهر با 45 واحد و ملی صنایع مس ایران با 43 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های صناع پتروشیمی خلیج فارس با 62 واحد، مخابرات ایران با 50 واحد و گسترش فنت و گاز پارسیان با 37 کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 346 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 862 میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 313 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های قندثابت خراسان، بیمه میهن و حق تقدم خرید سهام آن، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، گروه بهمن، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، لیزینگ ایرانیان، گروه صنعتی بارز، الکتریک خودروی شرق، حق تقدم گروه دارایی البرز، قاسم ایران، فولادافزاسپاهان، بهمن لیزینگ، بانک گردشگری، کی‌بی‌سی، لیزینگ رایان سایپا، بانک ملت، معدنی دماوند، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بهمن، سبحان دارو، ایتالران، گروه فن‌آوا، تجهیز نیروی زنگان، صنایع غذایی مینوشرق، قند شیروان قوچان و بجنورد، خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریابندر، کالسیمین، سیمان خوزستان، صنایع مس شهید باهنر، کارخانجات داروپخش، پارس سوئیج، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، ویتانا، بازگشایی شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه 50.21 درصد سهام مدیریتی غیرکنترلی شرکت عمران وتوسعه شاهد به قیمت پایه کل 492 میلیارد و 717 میلیون و 646 هزار و 887 ریال برای روز سه‌شنبه 22 خرداد امسال از طریق فرابورس ایران منتشر شد.

به گزارش فارس امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از 76 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش 13.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی معاملاتی کم حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی به ویژه گروه‌های پیشرو به نظاره نشست که عطش نقدینگی در بازار و تداوم چشم‌های خیره به دورنمای اقتصاد باعث شده بورس از چشم ناظران اقتصاد کشور بیافتد. جهش یک باره قیمت مسکن در شهرهای مختلف که از ابتدای امسال تاکنون به اوج خود رسیده در حالی پس از رکود حدود 5 سال گذشته بستری جدید را برای پولدارها فراهم کرده که نقدینگی در چرخش بازار سهام تمرکز بر بازار طلا، مسکن و البته به تازگی بازار فرامرزی به نام فارکس را هدف‌گذاری کرده است.

انتظار برای افزایش تورم آتی نیز در برخی شرکت‌های سرمایه گذاری باعث شده خرید سهام کنترلی با استراتژی کسب بازده در آینده تبیین شود.با این حال بورس‌بازها ترجیح می‌دهند سهام شرکت‌هایی که مارکت کپ پایین‌تری نسبت به شرکت‌های بزرگ را دارند به ویژه در گروه‌های پیشرو همچون معدنی‌ها، فلزات اساسی، و حتی برخی پتروشیمی‌ها در کانون توجه قرار دهند در این میان گروه پالایشی‌ها به دلیل کاهش انتظارات معامله‌گران از دورنمای سودآوری آنها و عدم تحقق انتظارات در گزارشات عملکردی سال مالی 96 باعث شده تا از چشم معامله‌گران بیفتند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: