کد خبر: ۱۳۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - 25 May 2018
با وجود تاکید مسئولان بخش ارتباطات مبنی بر اینکه مسدود کردن تلگرام نباید سبب اخلال در اینترنت شود، کاربران همچنان از کاهش سرعت اینترنت گلایه دارند هرچند که به تازگی اعلام شده 85 درصد این مشکلات برطرف شده است.
بانکداری ایرانی ـ  با وجود تاکید مسئولان بخش ارتباطات مبنی بر اینکه مسدود کردن تلگرام نباید سبب اخلال در اینترنت شود، کاربران همچنان از کاهش سرعت اینترنت گلایه دارند هرچند که به تازگی اعلام شده 85 درصد این مشکلات برطرف شده است.

به گزارش ایرنا، پس از دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مبنی بر قطع دسترسی به پیام رسان تلگرام از دهم اردیبهشت ماه، کاربران اینترنت شاهد بروز اختلال های زیاد و کاهش سرعت سرویس های خود هستند.
کاربران اینترنت با مراجعه به صفحه های ارائه کنندگان خدمات اینترنتی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام اعتراض های خود را مطرح می کنند.
یکی از دارندگان اینترنت از شرکت آسیاتک که عرضه کننده اینترنت پرسرعت است با در صفحه این شرکت در اینستاگرام از تداوم کندی سرعت شکایت کرده است.
وی که خود را «elhamfh2014» معرفی کرده از این عرضه کننده اینترنت خواسته به مشترکانی که این همه کندی سرعت را تحمل کرده اند، در ماه رمضان چند گیگ اینترنت هدیه بدهد.
یکی دیگر از دارندگان اینترنت این شرکت که خود را «mating.Mohammad» نامیده نیز نوشته است: «مشکل سرعت دارین، نیندازین گردن تلگرام و فیلترشکن؛ دیواری کوتاه تر از اینها نیست».
کاربر دیگری با نام مجازی «Ir. Amir.Ir» نیز می نویسد: «سرعت 10 کیلو بیت تقصیر تلگرامه؟».
البته عرضه کننده اینترنت آسیاتک ضمن عذرخواهی از کاهش سرعت به کاربران توصیه کرده است که تلگرام خود را خاموش کنند تا سرعت بهتر شود.
مشترکان شرکت شاتل که آن هم ارائه دهنده اینترنت پرسرعت است، از کاهش سرعت گلایه دارند و با مراجعه به صفحه این ارائه دهنده خدمات اینترنت در اینستاگرام شکایت های خود را مطرح کرده اند.
کاربری که خود را «rezaetemadi-m2016» معرفی کرده، نوشته است: «خجالت نمی کشین با این وضع خراب اینترنت به خودتون تبریک می گید».
کاربر دیگری که با نام «porya-» در صفحه این شرکت پیام گذاشته است، می نویسد: «وضعیت نت داغون هست متاسفم واقعاً».
یکی دیگر از کاربران نیز نوشته «با همین فرمون بریم، کم کم به همون دوران آتش برای پیام رسانی بر می گردیم».
دارندگان اینترنت از مبین نت که از ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت به شمار می رود نیز به همین سب و سیاق از بروز اختلال در سرعت این عرضه کننده خدمات اینترنتی ابراز نارضایتی کرده اند.
چندی پیش حسین فلاح جوشقانی رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این باره به خبرنگار ایرنا گفته بود: مسدود کردن تلگرام نباید سبب کاهش سرعت اینترنت در سایر موارد شود.
وی به کاربران توصیه کرد که شکایت های خود در این زمینه را به سامانه 195 اعلام کنند تا به سرعت رسیدگی شود.
«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات نیز 24 اردیبهشت ماه بروز مشکل در کیفیت اینترنت را تایید کرد و گفت: اپراتورها باید با جدیت برای برطرف کردن این افت کیفیت تلاش کنند.
به همین دلیل شرکت ارتباطات زیرساخت 29 اردیبهشت از کاربران اینترنت درخواست کرد تا وجود هرگونه اختلال در ارتباطات خود را به نشانی رایانامه help@tic.ir گزارش کنند.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تازگی با تایید اینکه اختلال های اینترنتی در روزهای به دلیل اعمال فیلترینگ تلگرام است، گفته «هیچ کاهش سرعتی در پهنای باند اینترنت اعمال نشده است. ضمن آنکه وزارت ارتباطات اختلال های محتمل ناشی از فیلترینگ را پیشتر اعلام و مراجع تصمیم‌گیر با اطلاع از این موضوع تصمیم‌گیری کرده‌اند».
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: به صورت ۲۴ ساعته پیگیر گزارش های مردمی و اصلاح کیفیت و حداقل سازی عوارض تحمیلی خواهیم بود.
بر اساس اعلام مجید حقی معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع اختلال های اینترنتیف، اکنون 85 درصد این مشکل در کشور رفع شده است.
به گفته وی، برای رفع اختلال های اینترنتی کارگروهی با حضور مدیران عامل و تیم‌های فنی شرکت‌های ارایه کننده خدمات اینترنتی با محوریت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تشکیل و موارد رفع اشکال ها و اختلال ها در جلسه های فشرده و آنلاین پیگیری شد.
وی گفت: اولویت‌های کارگروه‌های تشکیل شده به ترتیب «رفع اختلال کسب کارهای فعال در بستر اینترنت، برنامه های کاربردی پرطرفدار و کاربردهای دیگر» بوده است.
معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره نتیجه این اقدامات گفت: اکنون با تلاش های انجام شده و خارج از روال متداول مالی، اداری و غیره، با بسیج همه امکانات و نفرات، حجم اختلال ها تا 85 درصد برطرف شده است و تلاش برای رفع بقیه نواقص ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر پیگیری مداوم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در این میان برخی شرکت های کوچکتر هنوز موفق به رفع نواقص نشده اند که تذکرها و اخطارهای لازم داده شده و لازم است تلاش بیشتری داشته باشند و در صورت ادامه دار بودن این اختلال ها، فهرست اسامی این شرکتها اعلام خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: