کد خبر: ۱۳۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 07 May 2018
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پارسال اصلاح ساختاری بازار سرمایه با کاهش نمادهای بسته از 70 به حدود 15 مورد همراه بود و امروز توقف و بازگشایی هر نماد با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.
 بانكداري ايراني  ـ رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: پارسال اصلاح ساختاری بازار سرمایه با کاهش نمادهای بسته از 70 به حدود 15 مورد همراه بود و امروز توقف و بازگشایی هر نماد با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

به گزارش ایرنا، «شاپور محمدی» امروز (یکشنبه) در آیین گشایش نخستین مرکز مشاوره سرمایه گذاری بورس افزود: حوزه های بازار سرمایه برای مردم کمتر شناخته شده است.
به گفته این مسوول، حجم صندوق های سرمایه گذاری از صفر در چند سال گذشته به 160 هزار میلیارد تومان رسید و فرهنگ سازی برای آن ادامه دارد.
وی یادآوری کرد: اورق بدهی نیز در سال های 1395 و 1396 گسترش زیادی پیدا کرد که برای کشف نرخ های غیردستوری بسیار مهم است.
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: وقتی صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله می شوند، به اقتصاد پیام می دهند. به عنوان نمونه پارسال وقتی گواهی سپرده بانک مرکزی عرضه شد، بازار بدهی به آن واکنش نشان داد که خود نوعی پیام به سیاستگذار است.
وی بر وظیفه پیشگیری سازمان بورس برای کاهش خطا در بازار سرمایه و آشناسازی سرمایه گذاران با حدود حقوقشان تاکید و ابراز امیدواری کرد شمار کارگزاری های مشاوره ای دارای عملکرد شفاف در بورس افزایش یابد تا از حقوق سرمایه گذاران و کارگزاران دفاع شود.
به گفته وی، «اگر درباره موسسه های مالی و اعتباری غیرمجاز از حدود 15 سال پیش اقدام و اطلاع رسانی می شد، با مشکلات امروزی روبرو نمی شدیم».

** لزوم توسعه ابزارهای کالایی برای جلب اعتماد بیشتر
محمدی توسعه ابزارهای کالایی را خواستار شد و گفت: امروز مردم به دنبال «سکه فیزیکی» هستند و گواهی سپرده سکه نمی خواهند که امیدواریم با توسعه بازار سهام بتوانیم مهمترین ابزار بازار سرمایه را بیشتر معرفی کنیم.
وی یادآوری کرد: بیش از 10 ابزار مالی اسلامی مانند اوراق وکالت، اوراق جعاله، مشارکت، اجاره، اجراه سهام و غیره داریم و باید تلاش کنیم تامین مالی شرکت های بورسی و غیربورسی با نرخ تامین مالی مناسب انجام شود.
دبیر پیشین بورس نیز در این مراسم یادآوری کرد: از سال 1382 سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس پیگیری شد که مزایای زیادی مانند جلوگیری از خرید تک سهم از سوی مردم را به همراه داشت.
«حسین عبده تبریزی» بیان داشت: سهم، یک تکه کاغذ و نشانه اعتماد سهامدار نسبت به یک کارخانه و مدیران آن است و سپرده، ملاک اعتماد به بانک به شمار می رود و پول، معیار اعتماد ما در بانک مرکزی است.
این اقتصاددان درباره بحران بی اعتماد عمومی به نهادهای مالی هشدار داد و ادامه داد: به همین دلایل، سرمایه گذاری غیرمستقیم آنطور که باید توسعه نیافته است.
به گزارش ایرنا، دولت از بیست و یکم فروردین ماه یکسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان کلید زد و در روزهای گذشته ضمن تهیه و تصویب دستورالعمل های تامین ارز مورد نیاز هموطنان در دولت، شیوه های تخصیص ارز را اعلام کرد.
امروز نخستین مرکز مشاوره سرمایه گذاری بورس در هلدینگ خدمات مالی مفید گشایش یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: