کد خبر: ۱۳۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 28 April 2018
عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی وضعیت قرارداد با بویینگ با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
بانكداري ايراني  ـ عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی وضعیت قرارداد با بویینگ با حضور وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش خانه ملت، حمید بنایی عضو کمیسیون عمران مجلس  با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت هواپیمایی بویینگ درباره اینکه هیچ تحویلی به ایران که بخشی از برنامه تولید امسال این شرکت باشد ندارند و در نتیجه این تحویل ها طبق پروسه دولت آمریکا به تاخیر افتاده است، گفت: در نشست کمیسیون عمران با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی موضوع خرید هواپیمای بویینگ مطرح شد که در صورت بازگشت تحریم ها برای تحویل بویینگ به ایران مشکلی وجود دارد یا خیر و آیا ضمانت ها کافی اخذ شده و قرارداد به نحوی منعقد شده که آمریکایی ها دبه نکنند یا خیر؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر راه و شهرسازی در این نشست به مجلس اطمینان داد که با بازگشت تحریم ها و یا این موضوع که آمریکا از برجام خارج شود مشکلی برای تحویل هواپیما ایجاد نشده و قرارداد با بویینگ پابرجا است.

هر اتفاقی برای برجام بیفتد، قرارداد با بویینگ حتما باید به سرانجام برسد

انتظار ما این است که حوزه قراردادها در دولت محکم تر بسته شده و ضمانت های کافی اخذ شود تا منافع و مصالح ملی به خطر نیفتد.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در این نشست عنوان کرد که ضمانت های کافی در این زمینه اخذ شده و شرکت بویینگ باید به تعهد خود عمل کند، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران نسبت به انجام تعهدات توسط بویینگ اطمینان ندارند، چراکه آمریکا همواره بدعهد بوده و بداخلاقی هایی داشته است، لذا مجلس این اطمینان را نداردکه بویینگ هواپیماهای خریداری شده از سوی ایران را تحویل دهد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پس از تعطیلات مجلس احتمالا کمیسیون عمران جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی و مسئولان حقوقی و قضایی این وزارتخانه برای بررسی وضعیت قرارداد با بویینگ تشکیل می دهد، یادآور شد: هر اتفاقی برای برجام بیفتد، قرارداد با بویینگ که قراردادی پر سر و صدا بوده و برای کشور نیز عوایدی دارد، حتما باید به سرانجام برسد.

ضمانت‌های کافی در قراردادها اخذ شود
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعویق در تحویل هواپیما نیز در نشست با آخوندی بررسی می‌شود، تصریح کرد: بدعهدی های آمریکا و اروپا نه تنها در بحث برجام بلکه از ابتدای انقلاب وجود داشته و ادامه دارد، لذا انتظار ما این است که حوزه قراردادها در دولت محکم تر بسته شده و ضمانت‌های کافی اخذ شود تا منافع و مصالح ملی به خطر نیفتد.

به گزارش خانه ملت به نقل از رویترز، بویینگ خریداران جدیدی برای هواپیمای جتی که امیدوار بود امسال به ایران تحویل دهد، پیدا کرده و دیگر نگرانی‌ این نیست که در صورت بازگشت تحریم ها علیه ایران، تولید این هواپیما ضربه بخورد.

مدیر این شرکت هواپیماسازی آمریکایی اعلام کرد بویینگ به دلیل افزایش تقاضا، دیگر نگران نیست که فروپاشی توافق با ایران این شرکت را وادار کند تولید هواپیمای جت ۷۷۷ را از این بیشتر کاهش دهد و صدها شغل به خطر بیفتد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: