کد خبر: ۱۳۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - 18 April 2018
بانكداري ايراني ـ صنعت بیمه در دنیای امروز با سرعت بالایی در حال تغییر است. برای باقی‌ماندن در این فضای کسب‌و کار باید همگام با این تغییرات، فعالیت کرد.
بانكداري ايراني ـ صنعت بیمه در دنیای امروز با سرعت بالایی در حال تغییر است. برای باقی‌ماندن در این فضای کسب‌و کار باید همگام با این تغییرات، فعالیت کرد. 

یکی از این بسترهایی که برای به روز ماندن، جلوتر از رقبا بودن و در نهایت موفق شدن در صنعت بیمه حضور در آن الزامی است ،  فضای استارتاپ‌هاست.  

ابداع طرح‌های نوین شرط اصلی حضور در این فضاست وقطعا  کسانی در آینده برنده خواهند‌بود که در این گستره اقدام به خلق محصولی کنند تا بتوانند در جذب مشتریان جدید در فضای سالم کسب و کار موفق عمل کند.

یکی از این محصولاتی که از سال 94  در صنعت بیمه ایران فعال شده و به دلیل گستردگی و جامع بودن آن،  هنوز در مرحله آزمایشی قراردارد استارتاپ «بیمکوک» است که توسط یکی از نمایندگی‌های حقوقی بیمه پارسیان راه‌اندازی شده و مجوزهای لازم را از شرکت بیمه پارسیان، بیمه مرکزی و دیگر نهادهای قانونی  دریافت کرده و در سال‌های اخیر توانسته تجربه‌های خوبی را کسب کند. 

برای شناخت بیشتر این استارتاپ، «بانكداري ايراني »  گفت‌و گویی با سیدمحمدمهدی رضوانی، مدیرعامل شرکت «گسترش فروش فردا» به عنوان نماینده حقوقی شرکت «بیمه پارسیان»، انجام داده که در ادامه می‌خوانید :

به عنوان مقدمه بفرمایید که ایده این طرح از کجا آغاز شد؟

در دنیای امروز، همه صنایع، از فناوری‌های روز بهره می‌برند. در همین راستا شرکت گسترش فروش فردا ،  برای اینکه در فضای کسب و کار خود موفق عمل کند،  به این فضا وارد شده و از سال 94 بعد از  بررسی و مطالعه‌های دقیق، در این حوزه فعال‌شد. در ابتدا سایتی راه اندازی شد که جستجو محور بود. همزمان نرم‌افراری در قالب  ارتباط با مشتری راه اندازی شد  که با توجه به نیازهای صنعت بیمه بهینه سازی شده بود، سپس چرخه های کاری تعریف  و وبسایت به این نرم افزار متصل شد . طرز کار آن به این گونه بود که اگر کسی در سایت درخواست خرید بیمه‌ای را ثبت می کرد اطلاعات به کارشناسان  صدور منتقل می‌شد. این کارشناسان که متخصص و صاحب مجوزهای تخصصی لازم  هستند،  مدارک را بررسی و اقدامات بعدی را انجام می دادند.  در تمام این مراحل پیامک برای مشتری ارسال می‌شد تا در جریان مراحل صدور بیمه نامه  قرار بگیرد بعد از طی این مراحل و اجرای موفقیت آمیز مراحل ابتدایی، در بین چند صد پیشنهاد اسم «بیم‌کوک» برای این نرم افزار انتخاب شد که معنا و مفهوم  شارژ کردن ، کوک کردن و غیره را تداعی می کرد. این طرح  همچنان در حال توسعه است و بطور جداگانه اپلیکیشنی  در حال طراحی  است که تا پایان بهار امسال راه اندازی خواهد شد. 

مراحل قانونی این طرح به کجا رسیده است ؟ 
مجوزهای قانونی از بیمه پارسیان ، بیمه مرکزی  ،  وزارت صنعت معدن و تجارت و دیگر نهادهای ذی‌ربط دریافت شده و این برند در سازمان ثبت اسناد ثبت شده  است.


وضعیت فروش از طریق این اپلیکیشن را در این یکی دوسال فعالیت، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

این طرح با وجود اینکه در مراحل آزمایشی قراردارد  در سال 96 بیش از 1500 مورد بیمه نامه  صادره موفقیت آمیز صادر کرده  و توانسته مشتریان را به این فضا جذب کند. 

بر اساس تجربه‌های دوسال اخیر ، در کدام یک از رشته‌های بیمه‌گری فعالیت بیشتری دارید؟ 

در واقع همه فروش‌هایی که در صنعت بیمه رخ می‌دهد در این نرم افزار نیز امکان پذیر است اما تاکنون  عمده فروش ما در حوزه وسایل نقلیه یعنی بیمه شخص ثالث و بدنه ماشین بوده‌است . در ردیف‌های بعدی بیمه‌های عمر، آتش سوزی و  بیمه مسئولیت  قرار دارند.  هرچند که بیمه‌های دیگر که تخصصی‌تر هستند در فضای جستجو ممکن است کمتر دنبال شوند   اما بیمه‌نامه‌های عمومی‌تر مانند شخص ثالث و بدنه بیشتر دراین حوزه فعال اتفاق می افتند . بیمه‌نامه‌های عمر نیز در این فضا پر مشتری است و شهروندان به عمر توجه بیشتری نسبت به قبل دارند . 

با توجه به فضای رقابتی در صنعت بیمه  و راه اندازی اپلیکیشن‌های رقیب ، برای موفقیت در این فضا چه اقداماتی انجام داده اید؟

سعی داریم تا برای ماندن درفضای این  کسب و کار به روز بوده و جلوتر از دیگر رقبا باشیم . یکی از مزیت‌های این استارتاپ این است که متصل به واحد صدور بوده و برخلاف دیگر رقبا مستقل عمل می‌کند. یعنی همه اقدامات،  از ابتدا تا صدور  بیمه نامه از طریق این سیستم امکان پذیر است.

همه استارتاپ‌های که تاکنون موفق بودند اسپانسرهای قوی پشت آنها قرار داشت، آیا «بیم کوک» سرمایه گذار خاصی دارد؟ 
خیر. این طرح هنوز دارای  سرمایه‌گذار  نیست و همانند همه نمایندگی‌های صنعت بیمه،  دارای سهامدار اشخاص حقیقی است و از  همین طریق اعلام میداریم که از سرمایه‌گذاری در این حوزه  استقبال می‌کنیم. 

با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، آینده این فضا را چگونه می‌بینید ؟ 
با توجه به حمایت‌های رییس کل بیمه مرکزی از استارتاپ‌ها، به نظر می رسد آینده روشنی پیش روست  و با توجه به اینکه در ابتدای راه هستیم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است و نواوری‌هایی صورت گرفته‌است؛ هرچند که نمایندگی‌های بیمه کمی دیر وارد این فضا شده‌اند اما روی همرفته  تاکنون  گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده‌است .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: