کد خبر: ۱۲۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - 28 March 2018
وزیر نیرو از راه اندازی دوباره خط دوم انتقال برق از ترکمنستان به ایران و اجرای خط سوم انتقال برق بین 2کشور خبر داد که ظرفیت تبادل انرژی را به 850 مگاوات افزایش می دهد.
بانكداري ايراني  ـ وزیر نیرو از راه اندازی دوباره خط دوم انتقال برق از ترکمنستان به ایران و اجرای خط سوم انتقال برق بین 2کشور خبر داد که ظرفیت تبادل انرژی را به 850 مگاوات افزایش می دهد.

به گزارش تارنمای وزارت نیرو، رضا اردکانیان که همراه رییس جمهوری به عشق آباد سفر کرده بود، درباره جلسه مشترک خود با معاون رییس جمهوری ترکمنستان گفت: قرار شد خط دوم انتقال برق از ترکمنستان به ایران که متاسفانه در 6 ماه اخیر بدون برق مانده است دوباره در روزهای آینده برق دار شود.

اردکانیان تصریح کرد: هیات ترکمنی هفته آینده برای بررسی این موضوع به ایران می آید تا مذاکرات مربوط به اجرای پروژه خط 500 کیلوولت سوم را آغاز کنیم.
افزود: قرار است پروژه بهره برداری از خط سوم انتقال برق ایران به سرعت اجرا شود. 
به گفته وی، مراحل اجرایی این خط انتقال برق از مشهد تا سرخس پایان یافته است اما ترکمنستان هنوز مرحله از سرخس به مرو را اجرا نکرده است.
اردکانیان اضافه کرد: قرار است در صورت نیاز، از برق تولیدی ترکمنستان استفاده کنیم. همچنین امکان صادرات برق ترکمنستان به کشور ثالث از طریق اجرای این پروژه فراهم می‌شود.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری اسلامی ایران دیروز(سه شنبه) وارد عشق‌آباد شد و پس از مذاکرات فشرده با همتای ترکمنستانی خود، راهکارهای توسعه روابط و همکاری‌های تهران-عشق آباد را بررسی کرد. 
امضای 13 سند همکاری با حضور رییسان جمهوری و بازدید از شهر مذهبی و تاریخی مرو از دیگر برنامه های سفر هیات ایرانی به ترکمنستان بود.
روحانی در مرحله بعدی سفر خود به دعوت رسمی رییس جمهوری آذربایجان، مرو را به مقصد باکو ترک کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: