کد خبر: ۱۲۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
۱۰ درصد از سهام شرکت شفا دارو امروز در حالی در بازار دوم بورس تهران عرضه شد که هیچیک از مدیران این شرکت در نشست خبری ای که به مناسبت عرضه آن در تالار حافظ ترتیب داده شده بود حضور نیافتند.

بانكداري ايراني ـ ۱۰ درصد از سهام شرکت شفا دارو امروز در حالی در بازار دوم بورس تهران عرضه شد که هیچیک از مدیران این شرکت در نشست خبری ای که به مناسبت عرضه آن در تالار حافظ ترتیب داده شده بود حضور نیافتند.

به گزارش ایسنا، امروز ۱۰ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو در بازار دوم بورس به شیوه ثبت سفارش عرضه شد.  قیمت کف این سهم ۴۰۰ تومان و قیمت سقف آن ۴۱۵ تومان ارزش‌گذاری شد.

به مناسبت عرضه این شرکت در بازار سرمایه نشست خبری در تالار حافظ برگزار شد که قرار بود درآن مدیران و اعضای هیات مدیره این شرکت به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند، اما در نهایت هیچ‌یک از اعضای هیات مدیره در این نشست خبری حضور نیافتند و این جلسه بدون حضور سهامدار عمده برگزار شد. آن طور که مدیران شرکت بورس عنوان کردند مدیرعامل این شرکت به دلیل بروز بیماری در این جلسه حضور پیدا نکرد.

روح‌الله حسینی مقدم - معاون شرکت بورس - در این جلسه گفت: صنعت دارو در بورس تهران جزو صنایع شفاف است و کمترین حاشیه‌ها را دارد. وضعیت حاکمیت شرکتی این صنعت نیز نسبت به صنایع دیگر بهتر است. البته این صحبت به این معنی نیست که حاکمیت شرکتی در این صنعت به طور کامل رعایت می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت شفادارو جزو شرکت‌هایی است که خود سهامدار شرکت‌های دیگر است و از طریق NAV ارزش‌گذاری می‌شود. امیدوارم این سهم به نقدینگی بازار کمک کند.

معاون شرکت بورس با اشاره به این‌که شرکت‌های دیگر در آن مجموعه بورسی هستند، گفت: ماهیت کار هلدینگ این است که شرکت‌های زیرمجموعه را یک به یک بورسی می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال این هستند شرکت‌های زیرمجموعه‌شان شفاف‌تر شود و شرکت زمانی شفاف است که در محک سرمایه‌گذاران بازار سرمایه قرار گیرد.

حسینی مقدم در پاسخ به این سوال ایسنا که آیا شرکت‌هایی که در سال ۱۳۹۶ عرضه می‌شوند از جمله شفادارو باید پیش‌بینی سود را بدهند؟ اظهار کرد: بله شرکت‌هایی که تا اردیبهشت‌ماه در بورس عرضه می‌شوند باید پیش‌بینی سود دهند. آخرین پیش بینی سود شرکت شفادارو ۹۱ تومان بود. این شرکت در سال‌های گذشته ۷۵ درصد از سودش (DPS) را تقسیم کرده است.

بیژن نصرتی – نماینده اداره کل سرمایه‌گذاری بانک ملی – که در پایان جلسه به نشست خبری اضافه شد، در مورد ارزش‌گذاری شرکت گفت: NAV شرکت بالاتر از آن چیزی است که از طریق کارشناسان رسمی قیمت‌گذاری شده است. مقدار ارزش سهم ۷۰۰ تومان بوده است که بعد از تعدیلاتی که انجام شده به قیمت ۶۵ درصد آخرین NAV عرضه شده است ولی ارزش ذاتی شرکت شفادارو اگر از وضعیت روز و حاکم فعلی بگذریم خیلی بالاتر از اینهاست.

وی در پاسخ به این‌که زمان عرضه شرکت را چگونه می‌بینید، اظهار کرد: بستگی به مقدار عرضه و حمایت‌های شرکت دارد تمایل ما این است که در زمان کوتاه‌تر و با وضعیت بهتری سهم عرضه شود. بستگی دارد ما در این مدت چه حمایت‌هایی داشته باشیم و کیفیت سهام‌مان بهتر باشد، اما بنابر سیاست‌های کلان دولت باید در عرضه‌مان تسریع انجام شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: