کد خبر: ۱۲۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 07 March 2018
وزیر نیرو اعلام کرد: کارگروه سازگاری با کم آبی، نخستین تلاش خود را با حل و فصل مشکلات کشاورزان حوضه زاینده رود آغاز کرد.
وزیر نیرو اعلام کرد: کارگروه سازگاری با کم آبی، نخستین تلاش خود را با حل و فصل مشکلات کشاورزان حوضه زاینده رود آغاز کرد.

به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان امروز (چهارشنبه) در همایش سراسری فرماندهان بسیج صنعت آب و برق افزود: به عنوان نخستین اقدام، در یک هفته ای که از مصوبه هیات دولت در مورد تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی می گذرد، موفق شدیم گامی متمایز در جهت حل و فصل پایدار مشکلات کشاورزان در حوضه زاینده رود به نتیجه برسانیم.
وی بدون اینکه اطلاعات بیشتری در خصوص چند و چون این اقدام مطرح کند، گفت: مباحث این طرح نهایی شده و امشب ابلاغ خواهد شد.

اردکانیان اضافه کرد: امیدواریم با مشارکت مسئولانه صنایع بزرگ پرآب بر استان اصفهان، شاهد اجرای طرح های خوبی در حوضه زاینده رود و حل و فصل مشکل کم آبی کشاورزان باشیم.
وزیر نیرو بر مشارکت همکاری نزدیک تر دستگاه های مسئول مانند وزارتخانه های نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، کشور و همچنین سازمان های حفاظت محیط زیست و برنامه و بودجه و نمایندگان دولت در استان ها (استانداران) برای دستیابی این کارگروه به اهداف مشخص شده تاکید کرد.
اردکانیان اضافه کرد: همانطور که از اسم این کارگروه بر می آید، به جای مفاهیم خشکسالی و بحران -که موقتی بودن شرایطی خاص در آن مستتر است - از مفهوم سازگاری با کم آبی استفاده شده است، تا بر دائمی بودن آن تاکید شود.
وی در این زمینه افزود: کم آبی همزاد ما در این منطقه از دنیاست و ما باید برنامه هایمان را متناسب با این شرایط تدوین و اجرا کنیم.
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز برنامه وزارت نیرو به مراتب پیچیده تر و سخت تر از ساختن سازه های پیچیده آب و برق است؛ امروز می خواهیم با کمک یکدیگر وارد میدان مدیریت مصرف و تقاضا شویم.
وی افزود: زمانی در اعماق زمین، هزاران مگاوات نیروگاه آبی تاسیس می کردیم اما امروز باید کاری به مراتب سخت تر یعنی مدیریت مصرف و تقاضا را انجام دهیم.

**ابلاغ برنامه تفصیلی وزارت نیرو تا ابتدای سال ٩٧
وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود، به ابلاغ برنامه تفصیلی این وزارتخانه تا پایان سال جاری یا ابتدای سال آینده اشاره کرد و گفت: برنامه های وزارتخانه در بخش های مختلف در این ابلاغیه به تفصیل مشخص می شود و مدیریت جدید در سال آینده کار خود را بر اساس آن آغاز خواهد کرد.
اردکانیان همچنین به نقش بسیج در اجرای برنامه های وزارت نیرو پرداخت و گفت: با توجه به اینکه تفکر بسیج در همه صنوف جامعه سازماندهی شده است، بسیج صنعت آب و برق می تواند در مشارکت با بسیج بخش های دیگر مانند بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی و بسیج سایر بخش های مرجع، به اجرایی شدن برنامه های صنعت آب و برق کمک کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: