کد خبر: ۱۲۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - 03 March 2018
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متخلفان سوءاستفاده از تارنماها برای ارزکاوی هم به مراجع قضایی و هم به افکار عمومی معرفی می شوند.
 بانكداري ايراني  ـ  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متخلفان سوءاستفاده از تارنماها برای ارزکاوی هم به مراجع قضایی و هم به افکار عمومی معرفی می شوند.

به گزارش  ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز (شنبه) در نشست خبری افتتاح طرح های مرکز تحقیقات مخابرات افزود: گزارش مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) هنوز در این باره نرسیده است اما به محض رسیدن گزارش، متخلفان استفاده از وب سایت ها برای ارزکاوی به مراجع قضایی معرفی می شوند.
وی ادامه داد: همچنین نام این افراد در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

* دستورالعمل پیامک های تبلیغی ابلاغ شد 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستورالعمل پیامک های تبلیغی را ابلاغ کرد که بر اساس آن، شیوه فعالیت کسب کارهایی که به تبلیغ در فضای مجازی نیاز دارند مشخص شده است. 
وی زمان اجرای این موضوع را حداکثر تا 2ماه آینده عنوان کرد و افزود: اکنون ارسال پیامک از سرشماره ها کنترل شده است.
عضو هیات دولت گفت: پیامک های تبلیغاتی از سوی اپراتورها و سرشماره هایی که ارسال می شد کنترل شده اما متوقف نشده است.
به گفته وی، ارسال پیامک های تبلیغاتی از سمت شماره های تلفن همراه که در سیم باکس ها قرار می گیرد و پیامک انبوه نیست گسترش یافته است. البته دستورالعمل های کنونی تبلیغات حجمی را متوقف می کند اما حجم ارسالی هنوز بیش از دستورالعمل هاست.
آذری جهرمی از برگزاری جلسه با اپراتورها خبر داد و گفت: در اعمال سیاست ها به مرحله ای رسیده ایم که سفت کردن بیش از اندازه حد و مرزها شاید به فرآیندهای عادی مشترکان صدمه وارد کند.

** ارز دیجیتال به بستر و پیام رسان خاصی نیاز ندارد
آذری جهرمی درباره نیاز ارز دیجیتال به پیام رسان یا شبکه خاص گفت: پیاده سازی ارزدیجیتال به هیچ بستر و پیام رسان خاصی نیاز ندارد و پیام رسان های موجود می توانند از این مزیت استفاده کنند.
وی ادامه داد: آنچه بررسی آن با مرکز پژوهش های پولی و بانکی آغاز شده است، به اصل آن از رمزنگاری ارز دیجیتال تا الگوریتم های پیاده سازی آن برمی گردد تا بتوان آن را از لحاظ فنی اجرا کرد.
«باید به شیوه پیاده سازی الگوریتم های آن پرداخت و سپس قوانین و مقررات آن پیاده شود. اینکه آیا باید پشتوانه داشته باشد یا خیر باید بررسی شود. چارچوب های قانونی و فقهی باید اندیشیده شود».
وی گفت: درباره ارزهای دیجیتال یک راه این است که منفعل باشیم؛ همانطور که بیت کوین آمد و اقبال مردم به آن زیاد شد و سپس آن را منع کنیم.
آذری جهرمی خاطرنشان ساخت: راه دیگر این است ‌که این مدل‌ها را به عنوان یک فرصت برای بهره‌برداری هرچه بیشتر بررسی کنیم و چارچوب های لازم برای آن را بچینیم.

*موتور جست و جوی بومی برای اینترنت کودکان 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت های انجام شده درباره موتور جست و جوی بومی «پارسی جو» اشاره کرد و گفت: همه اطلاعات درباره این موتور جست و جو در سامانه «دیدرس» در اختیار مردم قرار دارد.
عضو هیات دولت افزود: زیرساخت های فنی توسعه موتور جست و جوی بومی توسعه خوبی پیدا کرده است.
آذری جهرمی ادامه داد: برخی مواقع جست و جوی آن در زبان فارسی بیش از موتور جست و جوی بینگ بوده که مزیت خوبی برای این موتور جست و جوی بومی است.
وزیر ارتباطات بر تجاری سازی موتور جست و جوی بومی تاکید کرد که موضوع های آن استخراج شده است.
وی به تلاش برای ایجاد موتورهای جست و جوی خاص با هدف تجاری سازی اشاره کرد و گفت: با وجود همه تلاش ها هنوز موتور جست و جوی بومی با اقبال روبرو نشده که برای این منظور قرار است در اینترنت کودکان که به زودی بهره بردای می شود از آن استفاده کرد.
وی میزان استفاده از موتور جست و جوی بومی در کشور را 2درصد عنوان کرد.
وی به فعالیت های صورت گرفته برای ایجاد موتور جست‌وجوی بومی و تاکید بر ضرورت برتری دادن جویشگرهای داخلی بر انواع خارجی اشاره و تصریح کرد: به دلیل وجود تحریم‌های فناورانه در این حوزه گاهی پرداخت به بخش داخلی بیش از بخش بین الملل برایمان مقرون به صرفه است و از آنجا که این بخش از پایه‌های تکنولوژیکی به شمار می‌رود نمی‌توان به آن از حوزه اقتصادی نگریست.
آذری جهرمی با بیان اینکه فضای مجازی و فناوری اطلاعات یک اقتصاد دارد که هر یک از این زیرسیستم‌ها در آن سهم دارند، ادامه داد: همان رویکردهایی که در عرصه صنعت وجود دارد، در فضای مجازی نیز باید وجود داشته باشد. در این حوزه تجاری‌سازی، برندسازی و پاسخگویی به مشتریان بسیار مهم است و باید سیاست‌های بازاریابی برای محصولات داخلی اتخاذ شود.
وی درباره دستاوردهای بخش ماهواره گفت: در بخش ماهواره‌ها با وجود اینکه نمونه‌های خارجی از نظر اقتصادی ارزان‌تر است اما چون به نقطه خوداتکایی رسیدیم اقدام های صورت گرفته، مهم و ارزشمند است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: