کد خبر: ۱۲۷۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۶ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - 27 February 2018
رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین الگویی برای توسعه تولید و مصرف گیاهان دارویی و همچنین افزایش اشتغال در این حوزه تاکید کرد.

 بانكداري ايراني رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین الگویی برای توسعه تولید و مصرف گیاهان دارویی و همچنین افزایش اشتغال در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، همایون هاشمی در جلسه هم اندیشی تولید کنندگان گیاهان دارویی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر لزوم پیگیری جدی توسعه گیاهان دارویی در کشور گفت: باید با پیگیری و پیوستگی اقدامات در حوزه توسعه گیاهان دارویی در کشور گام‌های اساسی برداشته شود.

وی افزود: برای نخستین بار است که در کشور جشنواره‌ای برای گیاهان دارویی برگزار شده، لذا باید مشکلات برگزاری آن احصا شود و نهایتا به الگو و اقدام مشترکی برای توسعه گیاهان دارویی برسیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویکردی که در مجلس در حوزه گیاهان دارویی شکل گرفته رویکردی حمایتی است تا در جهت توسعه این حوزه گام برداشته شود. لذا مشتاقیم که با ارائه طرح‌هایی در جهت توسعه تولید و استفاده گیاهان دارویی با شما همکاری کنیم.

وی ادامه داد: الگوی خدمات مالی خرد در ایران در زمانی که در سازمان بهزیستی حضور داشتم ترجمه و بومی سازی شد که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی این الگو در تهران مستقر شد و توانستیم از همین مسیر اشتغال در بهزیستی و در میان روستاییان را گسترش دهیم. در این روش با وجود چرخش مالی اما نیازمند سرمایه اولیه هنگفت نبودیم.

وی ادامه داد: در این الگو یک ضلع مثلث اعضا، ضلع دیگر بانک‌ها به عنوان سرمایه گذار و ضلع دیگر نهاد حامی که معمولا برای کارهای بزرگ خود دولت است وجود داشته است و کارهایی همچون آموزش از همین روش به سرانجام صحیحی رسید.

وی تاکید کرد:‌ درخواست می‌کنم در حوزه توسعه تولید و مصرف گیاهان دارویی الگویی تدوین شود که در آن بتوانیم گام‌های موثری در ارتقای این حوزه و توسعه اشتغال در آن برداریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: