کد خبر: ۱۲۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - 14 February 2018
بانكداري ايراني - بررسی آخرین آمار موجود در ۱۰ ماه نخست سال‌جاری و نگاهی به عملکرد بیمه سرمد در این دوره تا حد زیادی می‌تواند شمایی کلی از وضعیت یکساله آن را نشان داده و به نوعی پرونده یک دوره مالی آن را نشان دهد.
 بانكداري ايراني - بررسی آخرین آمار موجود در ۱۰ ماه نخست سال‌جاری و نگاهی به عملکرد بیمه سرمد در این دوره تا حد زیادی می‌تواند شمایی کلی از وضعیت یکساله آن را نشان داده و به نوعی پرونده یک دوره مالی آن را نشان دهد.

به گزارش ریسک‌نیوز، همچنین این آمار می‌تواند ادامه مسیر این شرکت را پس از چهار سالی که از فعالیت آن می‌گذرد، نمایان کند و نشان دهد که آیا بیمه سرمد در مسیر رشد و توسعه در حرکت بوده و چقدر در تثبیت جایگاه خود در صنعت بیمه موفق عمل کرده است.بررسی آخرین آمار موجود در ۱۰ ماه نخست سال‌جاری و نگاهی به عملکرد بیمه سرمد در این دوره تا حد زیادی می‌تواند شمایی کلی از وضعیت یکساله آن را نشان داده و به نوعی پرونده یک دوره مالی آن را به منصه ظهور بگذارد. همچنین می‌تواند ادامه مسیر این شرکت را پس از چهار سالی که از فعالیت آن می‌گذرد، نمایان کند و نشان دهد که آیا بیمه سرمد در مسیر رشد و توسعه در حرکت است و چقدر در تثبیت جایگاه خود در صنعت بیمه موفق عمل کرده است.

در ۱۰ ماه نخست سال ۹۶ بیمه سرمد توانسته بالغ‌بر سه هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال حق بیمه تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت ۲۱۱ هزار فقره بیمه‌نامه صادر کرده که نسبت به مدت مشابه ۸۵ درصد رشد داشته است که میزان رشد تعداد صدور نسبت به رشد حق بیمه حکایت از توجه شرکت به بیمه‌نامه‌های خرد دارد.براساس حق بیمه تولیدی در آمار ارائه‌شده از صنعت بیمه کشور در پایان سال ۱۳۹۵ و درصد رشد آخرین آمار ارائه‌شده در سال ۱۳۹۶ و همچنین میزان پرتفوی تولیدی شرکت در ۱۰ ماه سال ۱۳۹۶ قطعا بیمه سرمد از سهم یک‌درصدی از بازار بیمه کشور عبور خواهد کرد.آمارها همچنین روند رشد میزان سهم بیمه سرمد از کل حق بیمه تولیدی صنعت بیمه کشور را نشان می‌دهد. میزان سهم بیمه سرمد از کیک بیمه کشور طی چهار سال که رشدی صعودی را تجربه کرده از عدد ۱/ ۰ درصد در سال ۹۲ به یک درصد در سال‌جاری افزایش یافته است که نشانگر ۱۰ برابر شدن سهم این شرکت از کل بازار بیمه کشور طی چهار سال است.

پرتفوی بیمه‌های زندگی، سهمی ۲۴ درصدی از کل پرتفوی بیمه سرمد را تشکیل داده است. توجه بیمه سرمد به بیمه زندگی، شروع گامی مهم در نهادینه کردن بیمه زندگی و فروش آن در جامعه است و می‌تواند آغاز مسیر کاهش شکاف نفوذ بیمه زندگی در ایران و دنیا باشد؛ چراکه در خارج از کشور بیمه زندگی به‌صورت میانگین بیش از ۵۰ درصد پرتفوی بیمه‌ها را تشکیل می‌دهد.سهم پایین ۱۳ درصدی این رشته که جزو رشته‌های زیانده صنعت بیمه است در مقایسه با سهم ۴۰ درصدی آن در پرتفوی صنعت نشانگر تاکید بر مدیریت ریسک پرتفوی شرکت است.رشته بیمه باربری با فروشی به میزان ۳۷ هزار و ۴۵۵ میلیون ریال، از سهم یک درصدی از کل پرتفوی تولیدی شرکت، برخوردار است.حق بیمه ۱۰ ماه نخست سال‌جاری شرکت نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. رشد ۱۸۵ درصدی مربوط به رشته عمر زمانی و رشد ۱۱۱ درصدی رشته مهندسی و خاص از نقاط قوت عملکرد شرکت در ۱۰ ماه سال ۹۶ بوده است.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: