کد خبر: ۱۲۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - 12 February 2018
صبح امروز یک فروند سوخو جت ۱۰۰ که از نمایشگاه سنگاپور راهی روسیه بود، برای بازاریابی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست تا شاید ایران مشتری این هواپیما شود.
صبح امروز یک فروند سوخو جت ۱۰۰ که از نمایشگاه سنگاپور راهی روسیه بود، برای بازاریابی در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست تا شاید ایران مشتری این هواپیما شود.

به گزارش فارس، صبح امروز یک فروند هواپیمای سوخوی سوپرجت ۱۰۰ ساخت شرکت روسیه که از نمایشگاه سنگاپور عازم روسیه بود، به درخواست کمپانی سازنده، تقاضای ورود در فرودگاه مهرآباد و بازاریابی داشت که با هماهنگی دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی، این هواپیما در فرودگاه مهرآباد نشست تا شرکت‌های هواپیمایی بازدیدی از این هواپیما داشته باشند. 

بنا بر این گزارش، در حاشیه این مراسم، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی به فارس گفت: این هواپیما از نمایشگاه سنگاپور عازم روسیه بود که به درخواست کمپانی سازنده به طور موقت در فرودگاه مهرآباد فرود آمد تا شرکت‌های هواپیمایی ایرانی نیز ارزیابی از این هواپیما داشته باشند. 

مقصود اسعدی سامانی افزود: این هواپیما پیش از این نیز وارد ایران شده بود، اما امروز بابت مارکتینگ و بازاریابی وارد فرودگاه مهرآباد شد. 

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی به دنبال اجاره کردن این هواپیما در گذشته بودند، البته آن زمان با مشکل مجوزهای اوفک مواجه بودیم، زیرا بیش از ۱۵ درصد قطعات این هواپیما آمریکایی است، اما به تازگی کمپانی سازنده اعلام کرده است که با ایجاد تغییراتی در ابیونیک این هواپیما، قطعات آمریکایی آن حذف شده و با شرکت‌های اروپایی بابت تأمین قطعه وارد مذاکره شده‌اند، بنابراین موضوع مجوز اوفک منتفی می‌شود. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: امروز شرکت‌های هواپیمایی فعال و همچنین شرکت هواپیمایی که موافقت اصولی اخذ مجوز گرفته‌اند، از این هواپیما بازدید کردند تا از عملکرد آن ارزیابی داشته باشند. 

اسعدی سامانی با بیان اینکه قیمت کاتالوگ پرایس این هواپیما ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار است، گفت: شرکت سازنده هنوز به صورت رسمی قیمتی به ما اعلام نکرده است. 

وی ادامه داد: این هواپیما دو موتوره و دارای ظرفیت زیر ۱۰۰ صندلی مناسب مسیرهای کوتاه است و کشور ما به چنین هواپیماهای کوتاه‌برد نیاز دارد. 

وی بیان کرد:‌ در حال حاضر ۱۰ درصد پروازها در ۴۵ فرودگاه کشور انجام می‌شود و ضرورت دارد بابت اتصال فرودگاه‌های کوچک، چنین هواپیماهای کوتاه‌برد وجود داشته باشند. 

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: برای شناخت بیشتر این هواپیما باید در گام اول موضوع اجاره از کمپانی مطرح شود و اگر شرایط هواپیما مناسب بود، ایرلاین‌ها به سمت خرید آن گام برمی‌دارند. 

وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا تنوع ناوگان موجب افزایش هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی نمی‌شود؟ گفت: این هواپیما بیشتر برای شرکت‌های هواپیمایی در شرف تأسیس مناسب است تا پیکربندی ناوگان خود را براساس آن داشته باشند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: