کد خبر: ۱۲۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - 07 February 2018
در معاملات روز چهارشنبه، روند بهبود نسبی بازارهای آسیایی متوقف شد و بیشتر بازارها مجددا قرمزپوش شدند.

بانكداري ايراني -در معاملات روز چهارشنبه، روند بهبود نسبی بازارهای آسیایی متوقف شد و بیشتر بازارها مجددا قرمزپوش شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، معامله‌گران، معاملات را در آغاز روز با نگاه به صعود روز گذشته بورس‌های وال استریت و فراموش کردن زیان‌های سنگین معاملات روز گذشته بورس‌های آسیایی شروع کردند. شاخص " داو جونز" در معاملات دیروز با ۲.۳ درصد افزایش به ۲۴۹۱۲.۷۷ واحد رسیده بود.  

صعود اخیر بازارهای آسیایی به ویژه در توکیو و هنگ کنگ طی ماه های اخیر در شرایطی بود که تحلیلگران انتظار داشتند پس از چندین ماه افزایش در بازار ها که باعث رسیدن شاخص ها به بالاترین سطوح شده بود، روند تصحیحی بازار آغاز شود.

با این حال در پایان معاملات امروز، اکثر بازارهای آسیایی کار خود را با کاهش به پایان بردند و بورس توکیو از معدود بورس‌هایی بود که افزایش یافت. شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو که طی معاملات تا حدود ۳ درصد هم افزایش یافت در نهایت با ۰.۲ درصد افزایش در سطح ۲۱۶۴۵.۳۷ واحد بسته شد.

شاخص " شانگهای کامپوزیت" با ۱.۸ درصد کاهش به ۳۳۰۹.۲۶ واحد رسید و شاخص " هانگ سنگ" هنگکنگ با ۰.۵ درصد کاهش به ۳۰۴۳۴.۲۰ واحد رسید. در کره جنوبی شاخص " کسپی" ۲.۳ درصد ریزش کرد و بورس سنگاپور با کاهش ۰.۶ درصدی مواجه شد. بورس های ولینگتون نیوزلند، بمبئی هند و کوالا لامپور مالزی نیز کاهش یافتند، در حالی که بورس سیدنی استرالیا ۰.۸ درصد و بورس تایوان ۱.۴ درصد افزایش یافتند.

دریافت سود سهام ها نقشی مهم را در توقف روند خرید سهام ها ایفا کرد که با خوش‌بینی نسبت به اقتصاد جهانی و درآمد خوب شرکت ها حمایت می شد. با روی آوردن معامله گران به دارایی‌های کم ریسک تر، کاهش دلار در برابر ین ادامه یافت و هر دلار از ۱۰۹.۵۷ ین به ۱۰۹.۲۱ ین کاهش یافت. از طرف دیگر نرخ یورو در برابر دلار از ۱.۲۳۸۱ دلار به ۱.۲۳۹۵ دلار افزایش یافت و پوند از ۱.۳۹۴۹ دلار به ۱.۳۹۶۳ دلار افزایش یافت.

نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۵۰ سنت افزایش به ۶۳.۸۹ دلار در هر بشکه رسید و هر بشکه نفت برنت با ۵۷ سنت افزایش به قیمت ۶۷.۴۳ دلار معامله شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: