کد خبر: ۱۲۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - 03 February 2018
همزمان با سومین روز از دهه فجر، روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سرو اردکان در استان یزد افتتاح و وارد مدار تولید شد.
 بانكداري ايرانيـ  همزمان با سومین روز از دهه فجر، روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سرو اردکان در استان یزد افتتاح و وارد مدار تولید شد.

وزیر نیرو در آیین افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سرو اردگان گفت: برای راه اندازی این نیروگاه 492 مگاواتی ، 265 میلیون یورو سرمایه گذاری و هفت هزار میلیارد ریال برای راه اندازی واحد بخار آن هزینه شده است. 

رضا اردکانیان با بیان اینکه برای توسعه نیروگاه حدود 2 میلیارد ریال هزینه خواهد شد، افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو شامل 2 واحد گازی به ظرفیت 166 مگاواتی مدل Map2 و یک واحد بخار 160 مگاواتی است و در مجاورت فولاد ارفع اردکان قرار دارد که با راه اندازی کامل آن اشتغال مستقیم 100 نفر فراهم می شود. 

وزیر نیرو در ادامه سوخت اصلی این نیروگاه را گاز طبیعی و سوخت پشتیبان آن را نفت گاز (گازوئیل) عنوان کرد و یادآور شد : نیروگاه اردکان شامل 2 دستگاه بویلرِ بازیاب حرارتی با مشعل اضافی و سیستم خنک کن از نوع ACC است که پیشتر واحدهای گازی آن به ظرفیت 332 مگاوات راه اندازی و واحد بخار آن وارد مدار شده است. 
اردکانیان اظهار کرد : با راه اندازی واحد بخار نیروگاه یادشده ، راندمان نامی نیروگاه از 32 درصد به 50 درصد ارتقا خواهد یافت. 
پست همجوار این نیروگاه با سرمایه گذاری فولاد ارفع در تابستان سال 92 به بهره برداری رسید که با افزوده شدن ترانسفورماتور 315 مگاولت آمپر ، مجموع ظرفیت آن به 945 مگاولت آمپر خواهد رسید. 
این نیروگاه در زمینی به مساحت یک میلیون متر مربع و با زیربنای 12 هکتار افزون بر 90 هزار متر مکعب در ساعت گاز مصرف می کند که میانگین تولید آن چهار میلیون و 416هزار مگاوات در سه سال اول برآورد شده است. 
معاون اول رئیس جمهوری امروز به اتفاق رئیس سازمان میراث فرهنگی و چهار تن از وزیران برای افتتاح چند طرح تولیدی و صنعتی وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شدند و مورد استقبال استاندار و تعدادی از مدیران قرار گرفتند. 
رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید علی رضا آوایی وزیر دادگستری و علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اسحاق جهانگیری را در این سفر یک روزه همراهی می کنند. 
در این سفر طرح توسعه صنایع لاستیک تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت در استان یزد افتتاح می شود. 
واحد تولیدی یاس کیسه تولید کننده انواع گونی و نخ در میبد ، بازدید از سایت سنگ آهن مرکزی ایران در بافق و معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و شرکت در شورای اداری استان یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه است. 
در دهه فجر در مجموع 635 پروژه با 22هزار میلیارد ریال در حوزه های عمرانی، انرژی، مخابراتی، کشاورزی، صنعتی ، گردشگری، فرهنگی، بهداشتی و دامداری در استان یزد به بهره‌ برداری می رسد که با بهره برداری از این پروژه ها زمینه اشتغال سه هزار نفر و 192 نفر ایجاد خواهد شد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: