کد خبر: ۱۲۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - 01 February 2018
دکتر علی طیب‌نیا وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی ایران نخستین جایزه جهانی بنیاد 'لی کوان یو' بنیانگذار سنگاپور نوین به شخصیت ایرانی را دریافت کرد.
 بانكداري ايراني- دکتر علی طیب‌نیا وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی ایران نخستین جایزه جهانی بنیاد 'لی کوان یو' بنیانگذار سنگاپور نوین به شخصیت ایرانی را دریافت کرد.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه در مراسمی با حضور جواد انصاری سفیرجمهوری اسلامی ایران در سنگاپور، 'ادی تئو' رییس بنیاد لی کوان یو، تعدادی از مدیران ارشد این بنیاد و وزارت خارجه این کشور و هیئت ایرانی همراه ،جایزه جهانی بنیاد لی کوان یو که اولین نخست وزیر و بنیانگذار سنگاپور نوین می باشد به دکتر علی طیب نیا دانشمند اقتصاد دان ایرانی و وزیر سابق امور اقتصادی و دارایی کشورمان تعلق گرفت. این نخستین باری است که این جایزه معتبر بین‌المللی به یک شخصیت برجسته ایرانی تعلق می‌گیرد.

'ادی تئو' در این مراسم ضمن تجلیل از مقام علمی، اقتصادی و سیاسی دکتر طیب نیا به فعالیتهای موثر این استاد دانشگاه در توسعه کشور، بهبود شرایط اقتصادی ایران و کاهش چشمگیر تورم درزمان تصدی وزارت امور اقتصاد و دارایی اشاره کرد.
وی همچینین نقش کلیدی طیب نیا در ارتقای سطح روابط دو جانبه ایران و سنگاپورو توفیقات و فعالیتهای اثر بخش علمی و آکادمیک از جمله تالیفات و تحقیقات گسترده و ارزنده این اقتصاد دان برتر را مورد تمجید قرار داد.

دکتر طیب نیا نیز پس از دریافت این جایزه در سخنانی ابراز امیدواری کرد : این امر به بهبود روابط دو‌جانبه دولت ایران و سنگاپور و همچنین فعالان بخشهای خصوصی دو‌کشور در حوزه های مورد علاقه طرفین بیانجامد.
این سیاستمدار ایرانی نقش مؤثری در تقویت روابط اقتصادی ایران و سنگاپور از جمله در امضای موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل إز سرمایه گذاری که به تصویب دو کشور رسید و از اول ماه آینده میلادی(فوریه) لازم الاجرا می‌شود ایفا کرده است.

دیدار با مقام های عالیرتبه سنگاپور از جمله معا‌ون نخست وزیر، وزیرمشاور دولت و نخست وزیر سابق،وزیر تجارت و صنعت ، وزیر ارشد دفاع و امور خارجه و همچنین سخنرانی در فدراسیون کسب و کار سنگاپور و مرکز مطالعات بین الملل 'راجاراتنام' دانشگاه فنی نانیانگ و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در این مراکز از دیگر برنامه های پیش بینی شده هیئت ایرانی است.

دکتر طیب نیا را در این سفر پنج روزه ، هیئتی بلند پایه متشکل از سفیر ایران در سنگاپور، مدیر کل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران و همچنین جانشین رییس سازمان بورس در امور بین الملل و جذب سرمایه گذاری خارجی همراهی می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: