کد خبر: ۱۲۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 09 January 2018
طبق برآوردهای صورت گرفته تا پایان سال ۱۳۹۶، چهار مرکز استان جدید به شبکه ریلی ایران متصل خواهند شد تا بدین ترتیب تعداد استان های بهره‌مند از ریل در ایران به عدد ۲۴ برسد.

 بانكداري ايراني - طبق برآوردهای صورت گرفته تا پایان سال ۱۳۹۶، چهار مرکز استان جدید به شبکه ریلی ایران متصل خواهند شد تا بدین ترتیب تعداد استان های بهره‌مند از ریل در ایران به عدد ۲۴ برسد.

به گزارش ایسنا، دولت یازدهم از ابتدا یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های خود را روی توسعه صنعت ریلی در بهبود شرایط زیرساختی این بخش قرار داد. در این شرایط اولویت‌بندی تعدادی از پروژه‌های ریلی به منظور تخصیص بودجه مناسب به آنها در دستورکار قرار گرفت تا بدین ترتیب طرح‌های اولویت اقتصاد مقاومتی به مرحله اجرا برسد.

در این برنامه ریزی چهار مرکز استان آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان و همدان در صف افتتاح قرار گرفته که در این مسیر دولت موفق شد ریل را به دو شهر همدان و کرمانشاه برساند و طبق برآوردهای صورت گرفته تا پایان سال جاری صدای صوت قطار در ارومیه و رشت نیز شنیده خواهد شد.

با نهایی شدن ساخت این پروژه‌های مهم حالا معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده در سال ۱۳۹۷ این وزارتخانه پیگیری ساخت راه‌آهن جدید برای چند استان دیگر را در دستور کار قرار خواهد داد.

طبق اعلام خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور – با به اتمام رسیدن پروژه‌هایی که در حال حاضر کار ساخت آنها به مراحل پایانی رسیده، این شرکت ساخت راه آهن استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، کردستان و لرستان را با جدیت پیگیری خواهد کرد. این در حالی است که تعدادی از این پروژه‌ها اقدامات مقدماتی را پشت سر گذاشتند و با رسیدن تسهیلات لازم می‌توان به تکمیل آنها در دوره‌ای کوتاه امیدوار بود.

با اضافه شدن خطوط ریلی این استان ها به شبکه راه‌آهن ایران تنها برنامه‌ریزی برای رساندن ریل به سه استان باقی می‌ماند، در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی برنامه دقیق خود را برای اتصال ریل به بوشهر، ایلام و خراسان جنوبی اعلام نکرده هرچند کارهای تحقیقاتی درباره آنها در بعضی از سطوح انجام گرفته است.

در صورتی که دولت روحانی بتواند تا پایان دوره دوم خود فکری برای اتصال این استان‌های باقی‌مانده به ریل بکند، به رکودی قابل توجه در این عرصه دست خواهد یافت، رکوردی که می‌تواند پس از حدود یک قرن حضور راه‌آهن برای ایران امکان رسیدن قطار به تمام استان‌های کشور را فراهم آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: