کد خبر: ۱۲۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۱ دی ۱۳۹۶ - 01 January 2018
بیش از ۵ سال از نصب نخستین جکت فاز ۱۴ می گذرد و قرار است فردا نخستین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی به آب اندازی شود تا در فاصله زمانی ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه در محل خود نصب شود.

بانكداري ايراني -بیش از ۵ سال از نصب نخستین جکت فاز ۱۴ می گذرد و قرار است فردا نخستین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی به آب اندازی شود تا در فاصله زمانی ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه در محل خود نصب شود.

عملیات توسعه فاز 14 پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 56 میلیون و 600 هزار مترمکعب گاز ترش و 75 هزار بشکه میعانات گازی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال اجراست، همچنین تولید سالانه بیش از یک میلیون تن گاز مایع، یک میلیون تن اتان مصرفی واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه 400 تن گوگرد از دیگر تولیدات این فاز خواهد بود.

اجرای پروژه این فاز به کنسرسیومی متشکل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت مدیریت طرح‌های صنعتی ایران، شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران، شرکت گروه مپنا، شرکت پایندان و شرکت ماشین سازی اراک واگذار شده است که مسئولیت رهبری کنسرسیوم را سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) عهده دار است.

عملیات احداث این فاز از 25 خرداد ماه 1389 آغاز شد و به منظور تولید روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز غنی، استقرار چهار سکوی دریایی با مجموع 44 حلقه چاه در فاصله 105 کیلومتری ساحل کنگان هدفگذاری شد.

دی ماه سال 90 اعلام شد که مراحل ساخت چهار پایه سکوی این فاز به پایان رسیده است. خردادماه سال 91 ، نخستین جکت فاز 14 در آب های خلیج فارس نصب شد. اکنون بیش از 5 سال از نصب نخستین جکت فاز 14 می گذرد و قرار است فردا نخستین سکوی فاز 14 پارس جنوبی به آب اندازی شود تا در فاصله زمانی 20 تا 22 دی‌ماه در محل خود نصب شود.

به گزارش  تسنیم، حمیدرضا مسعودی مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی با اشاره به اتمام عملیات حفاری 8 حلقه چاه و امکان برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در بلوک فاز 14، پیش‌بینی کرد تا بیست‌ودوم بهمن‌ماه سال جاری (کمتر از یک ماه پس از نصب سکوی 14A)، برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز غنی از فاز 14 پارس جنوبی آغاز شود. 
برچسب ها: پارس جنوبی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: