کد خبر: ۱۲۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۵ دی ۱۳۹۶ - 26 December 2017
نماینده نهبندان و سربیشه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی بیشترین درصد کاهش بودجه را در لایحه بودجه سال آینده داشته است، گفت که لازم است دولت اقدامات عملیاتی و محرومیت زدا با ایجاد کارخانه‌ها و طرح‌های اقتصادی و تعیین معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته برای برخورداری مردم این منطقه از مزایای شغلی انجام دهد.

بانكداري ايراني - نماینده نهبندان و سربیشه با بیان اینکه استان خراسان جنوبی بیشترین درصد کاهش بودجه را در لایحه بودجه سال آینده داشته است، گفت که لازم است دولت اقدامات عملیاتی و محرومیت زدا با ایجاد کارخانه‌ها و طرح‌های اقتصادی و تعیین معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته برای برخورداری مردم این منطقه از مزایای شغلی انجام دهد.

به گزارش ایسنا، نظر افضلی در جلسه علنی امروز در نطق میاندستور با تبریک ولادت حضرت مسیح (ع)با اشاره به صحبت‌های ضد ایرانی ترامپ اظهار کرد: سخنان سراسر نفرت و با بغض و کینه رئیس جمهور آمریکا درباره ملت ایران به همه نشان داد که دشمنی آمریکا با انقلاب و مردم تمامی ندارد.

وی ادامه داد: بعد از شهادت شهید حججی مردم ایران دستهایشان را گره زده و همه یکصدا نام خلیج فارس را در مقابل آمریکا فریاد زدند. بعد از آن زلزله کرمانشاه به وقوع پیوست و همه مردم به کمک شتافتند. اینها همه نشان می‌دهد که ظرفیت‌های داخلی در کشور زیاد است که باید از آن بهره گرفت.

این عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی با اشاره به ویژگی‌های این استان گفت: متاسفانه در شرایطی شاهد کاهش چشمگیر اعتبارات استان خراسان جنوبی در لایحه بودجه ۹۷ هستیم که این استان دارای محرومیت شدید است و تمامی خطوط قرمز را رد کرده نمونه بارز آن بحران آب می باشد که انگار مسئولان عمق فجایع در این استان را درک نکرده‌اند.

به گفته افضلی، ۱۸ سال است که استان خراسان جنوبی با خشکسالی دست و پنجه نرم می کند که شاهد راه‌حلی برای حل این مشکل نیستیم. قطعا اگر خشکسالی تداوم پیدا کند مردم مهاجرت کرده و یا بیش از گذشته با معضل بیکاری مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه شاخص‌های توسعه در این استان رشد قابل توجهی نداشته است گفت که این استان از لحاظ توسعه یافتگی نمره پایینی می‌گیرد. مردمان شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام آنقدر مظلومند که هنوز ۵۰ درصد این مناطق هنوز از پوشش شبکه های تلویزیونی برخودار نیستند.

افضلی با تاکید بر وجود زیرساخت های لازم برای ورود سرمایه گذاران، خواستار ایجاد ردیف اعتباری خاص جهت ایجاد کارخانه‌ها وطرح های اقتصادی و همچنین معافیت مالیاتی و مشوق‌های اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته شد تا زمینه برای عدالت اجتماعی و مردم محروم این منطقه را از مزایای شغلی برخوردار کند.

وی در پایان گفت: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه به علت داشتن فاصله کم با مرز افغانستان باعث رشد و توسعه اقتصادی این منطقه محروم شود؛ موضوعی که به سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی نیازمند است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: