کد خبر: ۱۲۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 19 December 2017
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید با شهرهای بندری ارتباط مؤثری داشته باشند، گفت: سازمان بنادری‌ها فکر می‌کنند می‌خواهند تیغ‌شان بزنند اما اگر شهر بندر نباشد منافع سازمان بنادر هم لطمه می‌خورد.

 بانكداري ايراني -  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی باید با شهرهای بندری ارتباط مؤثری داشته باشند، گفت: سازمان بنادری‌ها فکر می‌کنند می‌خواهند تیغ‌شان بزنند اما اگر شهر بندر نباشد منافع سازمان بنادر هم لطمه می‌خورد.

به گزارش تسنیم، عباس آخوندی در مراسم امضای 13 تفاهمنامه جذب سرمایه در مناطق بندری کشور با بیان این‌که شاهد تحرک خوبی در حمل و نقل دریایی هستیم، اظهار کرد: قدرت رقابت،‌تجهیزات،‌ایمنی، عملکرد روان و آسان، سخت‌افزار و نرم‌افزار، سیستم‌های مقررات  و.. از جlله موارد مهم در حوزه بنادر است،‌ سرجمع باید سازمان بنادر ثابت کند قدرت رقابت با جنوب ایران را دارد،‌اگر نتواند این کار را انجام دهد با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: ما ایرانی‌ها نسبت به موقعیت جغرافیای سیاسی ایران تکیه می‌کنیم و دالان عبور شمال-جنوب و شرق- غرب هستیم اما تکنولوژی نشان داده تکیه بر مزیت‌های نسبی به هیچ وجه کفایت نمی‌کند و باید به مزیت‌های رقابتی تکیه کنیم.

وی با بیان این‌که امیدواریم با تفاهمنامه‌های امشب بتوانیم در جنوب و شمال بندر هوشمند داشته باشیم، تصریح کرد: هوشمندی بندر خواسته همه فعالان حوزه دریانوردی است،‌نکته دیگر که به طور جدی  ار مدیرعامل سازمان بنادر خواسته‌ام بحث تجهیز و توسعه زیرساخت‌های ریلی در دورن بندر است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از بندر هامبورگ، گفت: در این بندر 330 کیلومتر ریل اجرا شده به طوریکه فکر می‌کنم امکان حضور 16 قطار به طور همزمان در این بندر وجود دارد.

آخوندی ادامه داد: سیستم کنترل مرکزی سازمان بنادر کاملا از سیستم کنترل راه‌آهن آلمان در بندر هامبورگ مجزا بود.

وی با بیان این‌که اصرار بسیار زیادی دارم که سازمان بنادر این کار را به طور جدی انجام دهد، افزود: امیدوارم سازمان بنادر برنامه زمانبندی مشخصی را ارائه دهد تا مطمئن شویم خط ریل را پشت اسکله‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به علاقه اش برای ارائه گزارش‌ پیشرفت فیزیکی بیان کرد:‌ باید در حوزه تعرفه‌های بندری قدرت رقابت را با سایر بنادر منطقه داشته باشیم، ضمن این‌که سایر اقداماتی که می‌تواند قدرت بنادر کشور را شکل دهد در دستور کار قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان "تمام مولفه‌های لجستیکی مد نظر وزارت راه قرار دارد"، گفت: نگاه به زنجیره لجستیک و اطمینان بابت زمان و هزینه نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

آخوندی ادامه داد:‌مجبوریم برای کریدورها مدیر کریدور انتخاب کنیم تا گره‌ها را تک تک باز کند. امیدواریم داستان مدیریت کریدور را در ایران به طور جدی‌تر پیگیری کنیم که نیازمند همکاری با تمام فعالان حمل‌ونقل دریایی، ریلی و جاده‌ای است.

وی با تاکید بر پایبندی به تعهد حمل محموله‌ها در زمان اعلام شده،‌ اظهار کرد:‌ امیدوارم رویکرد کریدوری به همه کمک کند و گره‌های نفسگیر و کشنده را در کریدورها تسهیل کنیم.

ارتباط مستقیم سازمان بنادر با شهر بندری موضوع دیگری بود که آخوندی به آن اشاره کرد و گفت: سازمان بنادری‌ها فکر می‌کنند می‌خواهند تیغ‌شان بزنند اما اگر شهر بندر نباشد منافع سازمان بنادر هم لطمه می‌خورد. بزرگترین خطا تبدیل بنادر به سکوهای تخلیه و بارگیری است، آخر کار بندری موافق است که شهر بندری موفقی دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: