کد خبر: ۱۱۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 25 November 2017
دبیر مجمع جهانی راه گفت: تجربیات جهانی نشان می دهد حفظ روند کاهشی تلفات جاده ای برای دهه های آتی با سختی روبه رو خواهد بود.

بانكداري ايراني - دبیر مجمع جهانی راه گفت: تجربیات جهانی نشان می دهد حفظ روند کاهشی تلفات جاده ای برای دهه های آتی با سختی روبه رو خواهد بود.

به گزارش مهر ، مهران قربانی در سمینار بین المللی مجمع جهانی راه (پیارک) با عنوان «سیاست ها و برنامه های مدیریت ایمنی راه» با تاکید بر اهمیت ایمنی راه ها در حفظ جان انسان ها گفت: ایران در بهبود ایمنی راه ها، طی دهه گذشته موفقیت های خوبی در کاهش تلفات رانندگی به دست آورده و اوج تلفات ۲۷ هزار نفری در سال ۱۳۸۵ (۲۰۰۵) را به حدود ۱۶ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) کاهش داده است.

وی با اشاره به تجربه سایر کشورها و وضعیت روند مسیر تلفات در سال های اخیر افزود: این مسیر بیانگر سختی و پیچیدگی حفظ روند کاهش تلفات جاده ای برای دهه آتی است. تداوم روند کاهشی دهه قبل مستلزم اتخاذ رویکردهای کاملا علمی و دانش محور و تشخیص های و درمان های صحیح و موثر بر مبنای تجربیات و توصیه های موفق بین المللی است.

دبیر مجمع جهانی راه ها با بیان اینکه موضوع مدیریت و سیاستگذاری ایمنی راه، اصلی ترین جزء اجزای پنج گانه بهبود ایمنی راه ها مصوب سازمان ملل متحد۵APillaf  محسوب می شود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است ادامه داد: مجمع جهانی راه (پیارک)، در قالب موضوعات مختلف مرتبط با راه، حمل و نقل جاده ای و راهداری دارای کمیته های تخصصی متعتدد بالغ بر ۲۰ کمیته و کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان متخصص کشورهای مختلف است و جزء سازمان های بین المللی تاثیرگذار از جمله در مورد ایمنی راههاست و به ویژه در خصوص ایمنی زیرساخت های راه، اصلی ترین و موثرترین نقش را در ارتقای سطح کیفی ایمنی راهها و ارتقای دانش و فکر ایمنی راه را در ایران داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک سال قبل و با پیگیری های به عمل آمده، کمیته تخصصی مدیریت و سیاستگذاری ایمنی راه پیارک، دعوت رسمی و مکتوب، کشاورزیان را به عنوان نماینده اول و رئیس پیارک در ایران پذیرفتند که علاوه بر برگزاری دو روزه جلسه دوره ای کمیته تخصصی TCI تجربیات و نقطه نظرات خود را در قالب یک سمینار بین المللی دارای پنل های تخصصی (۵ پنل) و با امکان گفتگو و تبادل افکار و پرسش و پاسخ با حضار را ارائه کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: