کد خبر: ۱۱۶۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 31 October 2017
مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه برای اجرای پروژه سیماک بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، اعتبار هزینه شده است، گفت: هدف از اجرای این پروژه، ساماندهی املاک و گردآوری مرکز داده مشترک اطلاعات املاک در استان است.

بانكداري ايراني - مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه برای اجرای پروژه سیماک بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، اعتبار هزینه شده است، گفت: هدف از اجرای این پروژه، ساماندهی املاک و گردآوری مرکز داده مشترک اطلاعات املاک در استان است.

به گزارش ایسنا ، مهران حموله در مراسم افتتاح پروژه سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) که ۸ آبان ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تحت عنوان پروژه ساماندهی املاک کشور و گردآوری مرکز داده جامع مشترک اطلاعات املاک و در راستای زیر پروژه‌های دولت الکترونیک، امروز شاهد افتتاح سامانه یکپارچه املاک در خوزستان هستیم.

وی افزود: از تلاش‌های دکتر مهری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران و همچنین همراهی استاندار خوزستان، مدیرعامل منطقه آزاد اروند، شهردار اهواز و شهرداری‌های سراسر استان، مدیران ثبت اسناد و املاک، مسکن و فرمانداری‌های استان در راستای عملیاتی شدن دو پروژه سیماک و جی نف باید تشکر کرد.

مدیرکل پست خوزستان تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه سیماک، ساماندهی املاک کشور و گردآوری مرکز داده جامع اطلاعات املاک است و از جمله فواید آنمی‌توان به یکپارچه سازی اطلاعات جهت برنامه ریزی، مدیریت و نظارت دولت، جلوگیری از زمین خواری، ایجاد شناسنامه الکترونیکی برای املاک و کمک به پیاده سازی دولت الکترونیک اشاره کرد.

حموله عنوان کرد: ارتقای سلامت اداری، جلوگیری از تصمیمات فرضی، سرعت بخشیدن به روند اجرای امور، کاهش هزینه‌ها و حذف حداقل ۱۲۰ میلیون سفر سالانه در کشور، کمک به طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، شفاف سازی در امر دارایی‌ها و کاهش دعاوی مربوط به املاک از دیگر مزیت‌های اجرای طرح سیماک در کشور و استان خوزستان است.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای اجرای طرح سیماک در خوزستان صورت گرفته است، اظهار کرد: اعزام گروه دست اندرکار به دوره‌های آموزشی در سطح شرکت ملی پست، تشکیل کارگروه استانی و دفتر PCO و PMO ، مدیریت طرح، احداث سالن جلسات و کلاس آموزشی با ظرفیت ۷۰ نفر و هزینه اعتباری بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از جمله کارهای انجام گرفته برای اجرای این طرح است.

حموله خاطرنشان کرد: ۲۸ دستگاه استانی به طور مستقیم در بهره برداری و راه اندازی سامانه سیماک نقش داشته اند.

وی در خصوص پروژه جی نف در استان خوزستان گفت: در این زمینه توافق نامه ای میان منطقه آزاد اروند و شرکت پست استان خوزستان با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال منعقد شد. همچنین در این خصوص قرار است تا ماهانه جلسات با دستور و محوریت استاندار خوزستان و با حضور اعضاء تشکیل شود.

حموله گفت: بهنگام سازی کدپستی همه شهرهای استان به موازات دیگر نقاط کشور انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال بهنگام سازی کدپستی در روستاهای سراسر استان نیز به پایان برسد. تاکنون هنگام سازی کدپستی روستاهای استان ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل پست خوزستان عنوان کرد: دریافت نقشه‌های پارسل در سراسر خوزستان، با وجود این که تنها دو شهر اهواز و آبادان در این برنامه هدفگذاری شده بودند اقدامی بسیار قابل تقدیر در استان است. در خصوص نقشه‌های پارسل اولین استان کشور هستیم که با توجه به دستورات صادر شده، توانسته ایم از ثبت اسناد و املاک این نقشه را تهیه کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: