کد خبر: ۱۱۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - 31 October 2017
محمد جواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر هویت اشخاص، هویت مکان یکی از الزامات قانونی برای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک است و بدون هویت مکان نمی توان دولت الکترونیک به معاملات الکترونیک دست پیدا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پروژه سیماک نقش بسزایی در مبارزه با فساد دارد زیرا امروزه با فساد به خصوص پدیده زمین خواری مواجه هستیم و این طرح می تواند برای مقابله با این پدیده نقش موثری داشته باشد.

به گزارش ایسنا ، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح پروژه سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر هویت اشخاص، هویت مکان یکی از الزامات قانونی برای رسیدن به اهداف دولت الکترونیک است و بدون هویت مکان نمی توان دولت الکترونیک به معاملات الکترونیک دست پیدا کند.

وی افزود: دولت الکترونیک یک هدف نیست بلکه یک وسیله برای دستیابی به اهداف است؛ اهدافی که بخشی از آن توسعه کسب و کارهاست.

آذری جهرمی تصریح کرد: امروز نقشه و خدمات مکان محور، در عرصه کسب و کارهای نوپا یکی از سرویس های بسیار با اهمیت به منظور کسب درآمد است که باید به آن توجه ویژه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: پروژه سیماک علاوه بر تاثیراتی که در حوزه کسب و کارهای نوپا دارد، یکی از زیرساخت های مهم نیز در این حوزه به شمار می آید.

وی عنوان کرد: این پروژه نقش بسزایی در مبارزه با فساد دارد زیرا امروزه با فساد به خصوص پدیده زمین خواری مواجه هستیم و این طرح می تواند برای مقابله با این پدیده نقش موثری داشته باشد.

وی گفت: اگر بخواهیم یکی از آفت های کشور ایران که فساد در آن بستر رخ می دهد را از بین ببریم یکی راه های آن ثبت و ضبط اطلاعات است که از اهداف دولت الکترونیک نیز است. دولت الکترونیک ماژول ها و قوانین مختلفی دارد و باید برای رسیدن به دولت الکترونیک مسولیت های خودمان را به سرانجام برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: وزارت ارتباطات چندین مسئولیت به عهده دارد. یکی از این مسئولیت ها بر عهده سازمان فناوری اطلاعات است که زیرساخت های دولت الکترونیک را فراهم کند. همچنین سازمان امور استخدامی برای اصلاح فرآیندها در قالب دولت الکترونیک وظایفی به عهده دارد که باید آن ها را اجرایی کنند.

آذری جهرمی بیان کرد: یکی از مسئولیت های مهمی که قانون بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته، بحث "جی نف" است و وزارت ارتباطات وظیفه دارد این مساله را که به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی دولت الکترونیک به حساب می آید و به عهده پست گذاشته شده است را اجرایی کند.

وی گفت: اگر بدانیم که این پروژه ای که در حال کار کردن بر روی آن هستیم به چه میزان بر روی مبارزه با فساد و بهبود فضای اقتصادی و کسب و کار موثر است، کارها روان تر و با علاقه بیشتری در این زمینه اجرایی می شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طرح "جی نف" به دلیل ماهیت بین دستگاهی که دارد، دچار کندی های می شود و در این زمینه نیاز است تا هماهنگی های بیشتری صورت بگیرد. خوشبختانه با نگاهی که در استان خوزستان میان بخش های مختلف وجود داشته، شاهد وضعیت بهتر این طرح در خوزستان نسبت به سایر استان ها هستیم.

آذری جهرمی ادامه داد: افتتاح پروژه سیماک به نوعی نمادین است زیرا فرآیندی بوده که از قبل آغاز شده است و امروز در واقع به سطحی از قابلیت این سیستم رسیده ایم و توانایی سرویس دهی و ارائه خدمات در این زمینه را داریم.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام مدیریت پست، سیستم سیماک در استان خوزستان به حدی از ورود اطلاعات و هماهنگی رسیده است که قابلیت بهره برداری دارد و امروز به نوعی آن را افتتاح می کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امیدواریم اثرات افتتاح این پروژه در سرویس های زیرساختی استان خوزستان به خوبی دیده شود.

آذری جهرمی گفت: امروز در ایران مرسولات پستی به خصوص پست های میان مردم کاهش پیدا کرده و بیشتر پست های میان سازمان ها فعال شده است؛ البته این مساله یک روند جهانی است که شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات که در پست وجود دارد، بحث رفاه پرسنل این شرکت است، عنوان کرد: پروژه سیماک یک بستر جدید برای مدل درآمدزایی شرکت پست است و با بهبود درآمدهای پست، معیشت پرسنل و تامین هزینه ها بهبود می یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این مساله را در پست به صورت ریشه ای حل کنیم باید به توانمندسازی پست کمک کنیم. شرکت پست در گذشته ضرر ده بود اما امروزه با تلاش های انجام گرفته از ضرردهی بیرون آمده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: