کد خبر: ۱۱۲۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - 13 September 2017
تاکنون سامانه سیماک با هدف مدیریت امور املاک در سه استان راه‌اندازی و فعال و عملیات برای راه‌اندازی این سامانه در 11 استان آغاز شده است.

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: تاکنون سامانه سیماک با هدف مدیریت امور املاک در سه استان راه‌اندازی و فعال و عملیات برای راه‌اندازی این سامانه در 11 استان آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، حسین مهری سه شنبه 21 شهریور در مراسم رونمایی از سامانه سیماک، سامانه مدیریت یکپارچه املاک کشور، در شیراز گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه، تسهیل در امور معاملات املاک و کاهش مراجعات مردم، جلوگیری از فساد، افزایش سطح نظارت و ممانعت از بروز اجحاف در حق مشتریان و شهروندان است.

وی گفت: افرادی که با فعالیت‌های ملکی سر و کار دارند با یک‌بار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و دفاتر ICT در روستاها، تشکیل پرونده داده و به شکل الکترونیکی با سازمان‌های ذیربط مرتبط خواهند شد.

مهری با بیان اینکه سیماک زمینه مبادله اطلاعات بین 8 سازمان مرتبط با املاک را فراهم می‌کند، افزود: برای کار با این سامانه خصوصا در شهرستان‌ها و روستاها، باید آموزش‌های لازم به کاربران ارائه شود.

او یکی از امتیازهای سیماک را ممانعت از فعالیت‌های خلاف در موضوع ملک و زمین عنوان و اضافه کرد: این سامانه جلوی زمین‌خواری و مشکلات مشابه را سد خواهد کرد.

مهری همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه پستمن، گفت: این سامانه با هدف رفاه شهروندان در فعالیت‌های مرتبط با پس، خدمات پیکی و پستی و جابه‌جایی مرسولات پستی راه‌اندازی شده است.

او از راه‌اندازی بازار الکترونیک خبر داد و گفت: تمام شهروندان شهری و روستایی می‌توانند از طریق این سامانه محصولات باغی، صنایع دستی و ... خود را در معرض نمایش و فروش بگذارند و مبلغ آن را به صورت آنلاین دریافت کنند.

مهری اعتقاد دارد که با راه اندازی این سامانه محصولات مستقیم به فروش می‌رسد و دست دلالان و واسطه‌ها از این بازار کوتاه می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات گفت: هم‌اینک در کشور بالغ بر 35 درصد هزینه‌های توزیع و دلالی به قیمت محصولات اضافه می‌شود که با استفاده از این سامانه، چنین هزینه‌های به 13 درصد کاهش پیدا می‌کند.

او همچنین گفت: پروژه GNAF شامل 4 زیر پروژه به هنگام سازی، آدرس استاندارد، آموزش‌های سیماک به سازمان‌ها، آموزش به دفاتر ICT پست و پیشخوان و پنجمین زیر پروژه GNAF در حوزه بنگاه املاک برای جلوگیری از رانت خواری و دلالی است.

وی افزود: هنوز اقدام خاصی در خصوص پنجمین زیر پروژه GNAF انجام نشده و فقط کارهای مطالعاتی آن انجام شده و فاز یک این پروژه سال گذشته در 5 شهر مشهد، تهران، اصفهان، قم و قزوین اجرا و عملیاتی شده است و امسال نیز در 71 شهر و 1000 روستا اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، پروژه GNAF امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌کند؛ همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد. پایگاه GNAF دارای مزایای بسیاری از جمله افزایش کارایی، افزایش دقت و داده های قابل اطمینان است. مفهوم فایل نشانی ملی مکان مرجع شده جی نف از اواسط تا اواخر دهه ۱۹۹۰ توسط شرکت PSMA استرالیا و برخی دیگر از سازمان ها در این کشور مطرح شده و توسعه یافته است.

هر نشانی که در GNAF ایجاد شده، بین چند نشانی همسان در برابر مجموعه داده مکانی مربوطه مقایسه می شود تا بدین ترتیب یک قطعه ملکی، معابر و یا موقعیت مکانی آن نقطه و وجود یا عدم وجود صحت سنجی و راست آزمایی گردد و همچنین کیفیت نشانی آن سنجیده می شود.

GNAF در حقیقت شاخص معتبری از نشانی‌های مکان مرجع در سطح کشور استرالیا است. در ابتدا این مجموعه داده شامل بیش از ۱۲.۶ میلیون نشانی تایید شده بود. هر یک از نشانی‌ها با دقت بالا اعتبارسنجی شده و شامل جزییاتی همچون محله، نام معبر، شماره پلاک و مختصات جغرافیایی منحصر بفرد ملک است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: