کد خبر: ۱۱۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - 08 September 2017
طرح تولید پوشاک برای بانوان روستایی اشتغالزایی را به همراه داشته و علاوه بر تأمین نیاز داخلی می‌تواند شرایط حضور در بازارهای مختلف را فراهم آورد.
هاکوپیان گفت: طرح تولید پوشاک برای بانوان روستایی اشتغالزایی را به همراه داشته و علاوه بر تأمین نیاز داخلی می‌تواند شرایط حضور در بازارهای مختلف را فراهم آورد.

سومبات هاکوپیان رئیس انجمن پوشاک کشور در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقداماتی در حوزه پوشاک در کشور صورت گرفته اظهار کرد: با توجه به اینکه اشتغال زایی یکی از الزامات اقتصاد و جامعه کشور به شمار می رود و با عنایت به اینکه صنعت پوشاک ظرفیت مناسبی برای تولید شغل دارد لذا با اتخاذ رویکرد مناسب و برنامه ریزی می توان اشتغالزایی در این حوزه را محقق ساخت.

وی افزود: احداث شهرک صنعتی مختص پوشاک که در حال انجام است از اقداماتی است که به همین منظور صورت گرفته و می تواند موجب رشد و شکوفایی این صنعت گردد.

رئیس انجمن پوشاک کشور با اشاره به سایر طرح‌های درحال اجرا در حوزه پوشاک بیان کرد: توسعه اشتغال روستایی در قالب طرح تولید پوشاک از طرح هایی است که اگر به خوبی انجام شود، می تواند تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت اشتغال در روستاها بگذارد و همچنین جایگاه صنعت پوشاک ایران را در بازارهای جهانی دوباره احیا کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش بانوان در صنعت پوشاک بویژه در طراحی و دوخت لباس گفت: این طرح می تواند اشتغالزایی زیادی برای خانمهای روستایی داشته باشد و علاوه بر تامین نیاز داخلی، با رعایت استانداردهای بین المللی شرایط را حضور در بازارهای مختلف فراهم آورد.

هاکوپیان در خاتمه یادآور شد: البته برخی مشکلات موفقیت این طرح ها را تهدید می‌کند، از آن جمله می توان به قاچاق اشاره کرد که حجم عظیمی از پوشاک در کشور از این طریق وارد می شود که اگر برای آن چاره ای اندیشیده نشود این طرح ها به سرانجام نخواهد رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: