کد خبر: ۱۱۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - 15 August 2017
بانكداري ايراني -بانک کشاورزی که به عنوان یکی از مهمترین بانک تخصصی ایران شناخته می شود، در سال جاری در حوزه فعالیت خود بیشترین توفیق را داشته و در واقع تنها بانکی است که فعالیت خود را بیش از وظایف تخصصی خود انجام داده است .
 بانكداري ايراني -بانک کشاورزی  که به عنوان یکی از مهمترین بانک تخصصی ایران شناخته می شود، در سال جاری در حوزه  فعالیت خود بیشترین توفیق  را داشته و در واقع تنها بانکی است که فعالیت خود را بیش از وظایف تخصصی خود انجام داده است . 

به گزارش  بانكداري ايراني ، بانک کشاورزی که در سالهای اخیر به دلیل  نقش آفرینی درست خود توانست در خودکفایی گندم گام های بزرگی بردارد. در بهبود وضعیت تولید و فروش کالاهایی مانند  پسته ، گندم ، کلزا بانک کشاورزی با تامین مالی خود نقش آفرینی کرد.  گامهای بانک کشاورزی در ماه گذشته در عرصه کشاورزی عبارت از : 

واریز 100 درصدی بهای کلزای خریداری شده
با عاملیت بانک کشاورزی در طرح خرید تضمینی محصول کلزا تا نیمه اول مرداد سال جاری تقریبا معادل 100 درصد بهای کلزای خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است. تا کنون 180 هزار تن محصول کلزا به ارزش 4800 میلیارد ریال  از 30 استان کشور خریداری و بیش از 4790 میلیارد ریال تقریبا معادل 100 درصد بهای کلزای خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است.

خرید 102 هزار میلیاردی گندم
با عاملیت بانک کشاورزی و از طریق سامانه جامع الکترونیکی این بانک، تا نیمه مرداد سال جاری 7.8 میلیون تن گندم مازاد از کشاورزان 30 استان کشور به ارزش 102 هزار میلیارد ریال خریداری شده است. این میزان گندم در قالب 1.2 میلیون محموله از تولیدکنندگان خریداری شده و تا کنون  بیش از 53 هزار میلیارد ریال بهای محصول خریداری شده به حساب گندمکاران واریز شده است.

پرداخت 9300 میلیاردریال تسهيلات کشاورزی
شعب بانک کشاورزی در تهران بزرگ تا پایان تیر ماه سال جاری مبلغ 9326میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان زیربخش کشاورزی پرداخت کردند. این میزان تسهیلات حدود 86درصد از کل تسهیلات پرداختی در این مدیریت را شامل می شود.

آغاز به کار صندوق پسته با همکاری بانک کشاورزی 
با حمایت و همکاری بانک کشاورزی و شرکت بورس کالا، صندوق کالای پسته ظرف ۲هفته آینده در بورس‌کالا تشکیل و اوراق گواهی سپرده پسته در بورس‌کالا فعال خواهد شد.  بورس‌كالاي ايران درنظر دارد با استفاده از ظرفیت های بانک کشاورزی زمينه عرضه پسته را در رينگ صادراتي فراهم كند و براي اين منظور بازار پسته بورس‌كالا در فصل برداشت اين محصول يعني شهريور و مهر به سرعت توسعه یافته و شرايط براي عرضه اوراق گواهي سپرده كالاي پسته فراهم مي‌شود.بر اساس این گزارش، به همین منظور مقرر است استاندارد گونه‌هاي مختلف پسته تدوین و به بورس‌كالا اعلام شود تا شرايط عرضه و معامله اين محصول در بورس‌كالا فراهم آید.

احداث واحد85 هزار قطعه ای پرورش نیمچه گوشتی در اصفهان
با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی،  واحد مرغداری نیمچه گوشتی با ظرفیت 85 هزار قطعه در شهرستان اردستان استان اصفهان به بهره برداری رسید. برای اجرایی شدن این طرح تسهیلاتی به مبلغ 3 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبار صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.این گزارش می افزاید با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال 2 نفر به طور مستقیم فراهم شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: