کد خبر: ۱۰۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - 03 August 2017
با گسترش استفاده از فضای مجازی، قروشگاه های اینترنتی بیش از پیش رونق گرفته و این درحالی است که نارضایتی برخی از افراد به ویژه کاسبان را در پی داشته است.
با گسترش استفاده از فضای مجازی، قروشگاه های اینترنتی بیش از پیش رونق گرفته و این درحالی است که نارضایتی برخی از افراد به ویژه کاسبان را در پی داشته است.


به گزارش  میزان، مدتی است که با راه اندازی فروشگاه های اینترنتی بازار داغ و جذابی را برای خود دست و پا کردند همچنین با جذب مشتری از واحدهای صنفی، سود خوبی نصیب این عرضه کنندگان مجازی شده است.

در این فروشگاه ها اکثر نیاز افراد از مایحتاج روزانه گرفته تا خرید لوازم خانگی را می‌توان انجام داد به طوریکه در برخی از فروشگاه ها با پیک رایگان ظرف مدت چند ساعت یا چند روز وسیله سفارشی به دست خریدار خواهد رسید.

این فروشگاه ها به قدری کار افراد را در خرید راحت کرده اند که برخی از سایت ها در فضای مجازی به مقایسه قیمت‌ها در بین فروشگاه های مطرح پرداخته و در کمترین زمان به ما می گویند که کدام فروشگاه اینترنتی جنس مورد نظر ما را با کمترین قیمت عرضه می‌کنند.

حال با رواج این گونه تجارت و خرید از فضای مجازی افرادی مخالف و افرادی موافق رواج این گونه خرید و فروش هستند که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

یکی از مخالفین گسترس فروشگاه های مجازی که در محدوده بازار به فروش لوازم خانگی مشغول است در گفت و گو با خبرگزاری میزان گفت: فروشگاه های مجازی در مقایسه با واحدهای صنفی ما هزینه آب و برقی نمی پردازند از طرفی اجاره بهایی پرداخت نمی کنند و در مقایسه با مغازه ها مالیات کمتری پرداخت می کنند.

وی افزود: این فروشگاه های بدون هزینه های جانبی مشغول فروش اجناس می‌شوند و به دلیل فروش خوب در هنگام خرید از کارخانه از مزایایی چون دریافت یک یا چند کالا به عنوان تشویق برخوردار می‌شوند از این رو در دادن تخفیف های ویژه به کاربران خود امکانات بیشتری دارند.

این فروشنده با بیان اینکه خود نیز در آینده ای نزدیک به این فروشگاه های مجازی می‌پیوند ادامه داد: در صورت کاهش فروش چاره ای جز پیوند به این فروشگاه ها نخواهد داشت و از آن به بعد به طور مجازی فروش را انجام خواهد داد.

در این میان آقایی 40 ساله که به صورت مکرر از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می کند دلایل خود را این گونه عنوان کرد: فروشگاه‌های اینترنتی با توجه به صرفه جویی در وقت و هزینه در زندگی مدرن تاثیر به سزایی دارند زیرا وقت و هزینه کمتری نسبت به خرید از مغازه‌ها با توجه به ترافیک و قیمت بالاتر اجناس در مغازه ها برای این اقدام صرف می‌شود.

خانم 26 ساله ای که اکثر خرید لوازم برقی جهیزیه خود را از این فروشگاه ها انجام داده است در گفت‌وگو با میزان گفت: بیشتر وسایل مورد نیاز خود را از فروشگاه معتبر اینترنتی تهیه کرده و خوشبختانه تا به امروز مشکلی در این رابطه برایش پیش نیامده است.

وی با اعلام اینکه شاغل است و زمان زیادی برای تهیه وسایل مورد نیاز خود ندارد اظهار کرد: گشت و گذار در بازار به زمان زیادی نیاز دارد و با مقایسه راحت اجناس در فروشگاه های اینترنتی خرید بهتری را نسبت به مراجعه به واحدهای صنفی تجربه کرده است.

خانمی میانسال در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان از تجربه خرید اینترنتی خود از یکی از فروشگاه های معروف در زمینه لوازم خانگی می گوید: از فروشگاه های سرشناس اینترنتی غذاسازی خریداری کردم و با گذشت 3 ماه دستگاه با مشکل مواجه شد و چون همراه دستگاه گارانتی ارسال نشده بود، نمایندگی مسئولیتی در قبال هزینه های احتمالی برعهده نگرفت.

وی افزود: چون آدرسی از فروشگاه اینترنتی در دست نداشتم و در رابطه با خدمات پس از فروش جواب مناسبی به من داده نشد، از تعمیر دستگاه و هزینه برای آن منصرف شدم.

فردی 23 ساله با اشاره به تجربه خود در خرید از یک فروشگاه اینترنی عنوان کرد: چند وقت پیش با سفارش یک وسیله ورزشی از یک فروشگاه اینترنتی و پرداخت هزینه خرید به همراه پست پیشتاز متوجه شدم که وسیله به اشتباه برایم ارسال شده و پس از تماس با فروشگاه مورد نظر، آنها هیچگونه مسئولیتی در قبال اشتباه فرستادن بسته قبول نکردند.

با این تفاسیر در خرید از فروشگاه های اینترنتی مزایایی وجود دارد که افراد زیادی را سمت خود کشیده و برخی افراد هم به دلیل نداشتن اعتماد به این فروشگاه ها خرید از واحد های صنفی را ترجیح می‌دهند و پیش بینی می‌شود با رفع نقایص خریدهای اینترنتی در آینده ای نزدیک، خیلی از واحدهای صنفی به فروشگاه های مجازی بپیوندند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: