کد خبر: ۱۰۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۶ - 17 July 2017
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه واحدهای صنعتی گفت: رفع مشکل بیکاری در گرو رونق بخش تولید است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه واحدهای صنعتی گفت: رفع مشکل بیکاری در گرو رونق بخش تولید است.


 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افشار فتح الهی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در برنامه گفتگوی 18:30 درخصوص وضعیت واحدهای تولیدی اظهار داشت:به واسطه فشارهایی که سالیان اخیر به لحاظ تحریم های ناجوانمردانه بر اقتصاد کشور بوده شاهد ایجاد شرایط اضطرار در حوزه صنعت هستیم و خروج از این وضعیت مستلزم همکاری همه دستگاه های اجرایی کشور است.

وی گفت: اتفاقی که در برجام برای رفع تحریم ها افتاد تا حدی مراودات در بخش صنعت و معدن را با دنیا تسهیل کرده است و برای تامین مواد اولیه همچنین خرید ماشین آلات تاحد زیادی از مشکلات عبور کرده ایم.

وی گفت: برای رفع مشکل کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی تلاش هایی صورت گرفته است؛ در تهران شاهد هستیم که هنوز مشکل سرمایه درگردش حل نشده اما امسال سعی بر این است که انتظارات تولیدکنندگان برآورده شود.

فتح الهی گفت: این مشکلات از گذشته وجود داشته و  مربوط به یک بخش نیست بلکه فرابخشی است.

وی گفت: ابتدای دولت یازدهم ، کارگروه تسهیل  رفع موانع تولید تشکیل شد و  به طور مداوم جلسات بررسی مشکلات واحدهای تولید تشکیل می شود؛ در سال 94 و 95 ، مشکلات بسیاری از شرکت ها بررسی شد و بالغ بر 60 درصد مصوبات عمل شده و مشکلات برطرف شده اما کافی نیست. واحدهایی که به صنعت وابسته اند باید همکاری بیشتری داشته باشند و در این راستا کمک کنند تا مشکلات سریع تر برطرف شود.

تولید در وضعیت اضطرار قرار دارد

بر اساس این گزارش مرتضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: طی سال گذشته تولید کشور دست به گریبان مشکلات ناشی از مسائل اقتصادی کشور بود. 

وی افزود: ما یکی از کشورهایی هستیم که در آن سونامی قاچاق وجود داشت، اما با پیگیری مقام معظم رهبری و قوه قضائیه طی یک سال گذشته میزان قاچاق کاهش یافته است البته هنوز  ما 12 تا 13 میلیارد دلار قاچاق داریم.

مرتضوی ادامه داد: تولید در وضعیت اضطرار قرار دارد و رابطه منطقی بین واحدهای تولیدی ودستگاههای تامین کننده مالی که بانکهاست وجود ندارد در واقع تولید توانایی پرداخت بهره های سنگین را ندارد.

وی گفت: بزرگترین مشکل امنیتی آینده کشور ما بیکاری است که این معضل رفع نمی شود مگر اینکه یک انقلاب در تولید اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد : تولیدکننده به هیچ عنوان توان حل این همه مشکلات را ندارد و حالت اضطرار در تهران ادامه دارد و به منظور رفع این مشکلات روحیه جهاد باید همچنان در دستگاه های دولتی و قضایی وجود داشته باشد.
برچسب ها: اشتغالزایی ، تولید ، برجام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: