کد خبر: ۱۰۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۶ - 12 July 2017
تفاهم نامه پنج جانبه همکاری برای تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک کشور به امضا رسید.
تفاهم نامه پنج جانبه همکاری برای تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک صنعتی پوشاک کشور به امضا رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طی مراسمی توافقنامه پنج جانبه همکاری مشترک جهت تشکیل تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان و احداث شهرک های صنعتی پوشاک کشور بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، وزارت تعاون،کار و رفاه و اموراجتماعی، صندوق ضمانت سرمایه گذاری، بانک توسعه تعاون و انجمن پوشاک ایران به امضا رسید.

علی یزدانی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور و معاون وزیر صنعت در این مراسم اظهار داشت: آنچه در قانون اساسی کشور در بخش اقتصاد تأکید شده یعنی مشارکت بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی در این پروژه محقق خواهد شد و مدیریت این برنامه بر عهده بخش خصوص خواهد بود.

وی افزود: این تفاهم نامه به دور از شعار، سیاست های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی و محقق می‌کند و حضور بخش های مختلف تعاون، صنعت و بخش خصوصی که هر یک وظیفه مشخصی در این پروژه دارند، نشانگر همین امر است.

وی با اشاره به احداث اولین شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در ایران گفت: این شهرک در یکی از مناسب ترین نقاط کشور (روبروی فرودگاه امام خمینی) به لحاظ وجود زیرساخت های لازم احداث خواهد شد و حضور انجمن صنفی تخصصی این صنعت و یک مجموعه جامع می تواند، موجب بهبود وضعیت پوشاک در کشور شود.

وی ضمن بیان اینکه یک تعامل و همگرایی جمعی و جدی برای صنعت پوشاک شکل گرفته تصریح کرد: یکی از اولویت ها و اهداف برای این شهرک جلوگیری از واردات و تولیدبا کیفیت داخلی به منظور تأمین نیاز کشور است.

به گفته یزدانی واردات قابل توجهی در بخش پوشاک وجود دارد و ساخت این شهرک و به بهره برداری رساندن آن در کوتاهترین زمان ممکن ضروری است تا پوشاک کشور با یک رویکرد تأمین داخل و صادرات روند رو به رشدی داشته باشد. 

 احداث شهرک صنعتی هزینه تمام شده تولید را کاهش می دهد

 حمید کلانتری معاون امور تعاون وزارت کار رفاه و امور اجتماعی در این مراسم نیز گفت: تعاونی ها با هدف تأمین و رفاه نیاز تولیدکنندگان نقش مهمی در عملکرد چرخه اقتصادی دارند، به همین جهت حضور تعاونی ها در هر صنعت موجب شکوفایی خواهد شد.

وی بیان کرد: با تعاونی که در صنعت پوشاک شکل می‌گیرد، تولیدکنندگان می توانند، تولید را در شهر خود انجام داده و با احداث شهرک صنعتی برای فعالیت های مشترک مانند تأمین پارچه، توسعه بازار و نظارت کیفی و برگزاری نمایشگاه ها با شهرک همکاری داشته باشند.

وی با تأکید بر توجه به تولید و اشتغال گفت:  احداث شهرک صنعتی کمک می‌کند تا هزینه تمام شده تولید، کاهش یابد و صنعت پوشاک یکی از اشتغال آفرین ترین صنایع کشور با کمترین هزینه و سرمایه گذاری است. 

ایجاد ٥٠هزار شغل با کمترین هزینه 

سومبات هاکوپیان رئیس انجمن پوشاک کشور نیز در این مراسم بیان کرد: برای اولین بار است که چنین توجهی به صنعت پوشاک در کشور شده که واقعاً به چنین توجهی نیاز بود.

وی با اشاره به مزایای احداث شهرک صنعتی پوشاک گفت: با احداث این شهرک صنعت مد و صنعت نساجی نیز فعال خواهند شد و این شهرک عا در سایر شهرهای کشور احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این شهرک ٥٠هزار شغل با کمترین هزینه ایجاد خواهد شد و کمک شایانی برای رقابت پذیر شدن محصولات ایرانی در بازارهای بین المللی خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: