کد خبر: ۱۰۶۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۱۴ تير ۱۳۹۶ - 05 July 2017
با توجه به اهمیت هلدینگ ها در افزایش بهره وری واحدهای اداری و تجاری در دهه اخیر شاهد شکل گیری بنگاه های بزرگ در بخش خصوصی، نیمه خصوصی و دولتی هستیم.
مدیر مرکز پژوهش های بازرگانی گفت: با توجه به اهمیت هلدینگ ها در افزایش بهره وری واحدهای اداری و تجاری در دهه اخیر شاهد شکل گیری بنگاه های بزرگ در بخش خصوصی، نیمه خصوصی و دولتی هستیم.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،رضا سیف اللهی مدیر کل آموزش بازرگانی در حاشیه همایش موفقیت هلدینگ ها تصریح  کرد:در بحث هلدینگ ها قصد داریم تعداد زیادی ورک شاپ تخصصی در طول سال برگزار کنیم و در سال آینده همایشی با  عنوان موفقیت های هلدینگ ها مجددا برگزار خواهد شد که در آن از مقالات کارشناسان امر و اساتید دانشگاه استفاده می شود.

سیف اللهی تاکید کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته مانع  بزرگی به نام روسای دفتر و سازمان های خدمت دهنده دولتی وجود دارد که موجب شده بسیاری از موسسات و شرکت های خصوصی اطلاعات ارسال شده به ویژه در زمینه های آموزشی را دریافت نکنند.

مدیر کل آموزش بازرگانی در پایان بیان کرد: در کشور های توسعه یافته هر زمان که رکود اتفاق می افتد کارکنان را برای آموزش های تکمیلی به کلاس های ضمن خدمت می فرستند اما متاسفانه در کشور ما اولین آیتمی که بخاطر رکود حذف می شود بودجه آموزشی است.

دانش قوی در زمینه هلدینگ ها نداریم

محمدرضا رضوی مدیر مرکز پژوهش های بازرگانی در حاشیه همایش موفقیت هلدینگ ها گفت: با توجه به اهمیت هلدینگ ها در افزایش بهره وری واحدهای اداری و تجاری در دهه اخیر شاهد شکل گیری بنگاه های بزرگ در بخش خصوصی، نیمه خصوصی و دولتی هستیم و در کشور ما حرکتی رو به جلو در جهت شکل گیری هلدینگ ها و استفاده از ساز و کار آنها شکل گرفته است.

 وی در ادامه افزود: اگرچه این موضوع هر روز برای کسانی که دغدغه های تجاری دارند مهمتر می شود اما ما هنوز به لحاظ سطح دانش عمومی درکشور به حد مطلوبی در این زمینه دست نیافتیم.

 رضوی اذعان داشت: اگرچه دانش قوی در زمینه هلدینگ ها نداریم اما شاهدیم که در خدمات مختلف هلدینگ هایی در کشور شکل گرفته و در حال فعالیت هستند و نهادهایی در کشور به این موضوع علاقه نشان داده و اقبال جدیدی در زمینه هلدینگ ها در جامعه به وجود آمده است.

 وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی و اتکا به توانمندی داخلی با نگاهی به بازارهای خارجی، امیدواریم هلدینگ های پویا تری در زمینه صادراتی داشته و بتوانیم یک تحرک جدی و جدید ایجاد کنیم تا هلدینگ ها بتوانند وارد بازارهای بین المللی شوند.
برچسب ها: هلدینگ ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: