کد خبر: ۱۰۶۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۱ تير ۱۳۹۶ - 02 July 2017
معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: از ابتدای فصل خرید تا کنون بیش از 5 میلیون و 8 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 3 هزار و 200 میلیارد تومان از گندمکاران 29 استان خریداری شد.
معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: از ابتدای فصل خرید تا کنون بیش از 5 میلیون و 8 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 3 هزار و 200 میلیارد تومان از گندمکاران 29 استان خریداری شد.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از 5 میلیون و 8 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 3 هزار و 200 میلیارد تومان از گندمکاران 29 استان خریداری شد.

وی از پرداخت 55 درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: تا به امروز بیش از 3 هزار و 200 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت و مابقی پس از درج در سامانه و تامین مالی به مرور پرداخت خواهد شد.

به گفته عباسی معروفان استان خوزستان با یک میلیون و 350 هزارتن، گلستان با یک میلیون و 60 هزارتن و فارس با یک میلیون و 30 هزارتن بالاترین میزان رتبه خرید گندم را به خود اختصاص داده است.

معاون داخلی بازرگانی دولتی ادامه داد: براساس دستورنامه جدید از نیمه خردادماه همزمان با دریافت گندم از کشاورزان 50 درصد مطالبات پرداخت و مابقی با تاخیر پس از تامین منابع مالی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به روند میزان خرید گندم در مقایسه با سال گذشته بیان کرد: میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 5 درصدی به سبب شرایط جوی همراه است که تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود میزان خرید به 11 میلیون تن برسد.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی کلزا عنوان کرد: تاکنون 138 هزارتن کلزا با ارزش بالغ بر 400 میلیارد تومان از کشاورزان 30 استان خریداری شد.

وی در ادامه افزود: تا پایان فصل خرید پیش بینی می شود که میزان خرید سایر دانه های روغنی به بیش از 400 هزارتن برسد که این امر به معنای افزایش 100 درصدی محصول نسبت به سال گذشته است.

به گفته عباسی معروفان استان گلستان با 50 هزارتن و خوزستان با 19 هزارتن بالاترین میزان خرید دانه های روغنی کلزا را به خود اختصاص داده است.

معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه 90 درصد مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است، تصریح کرد: مابقی مطالبات کلزاکاران بلافاصله پس از ورود به سامانه پرداخت خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: