کد خبر: ۱۰۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 19 June 2017
همانگونه که در دوران انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا نیز مشهود بود و بسیاری از جمهوری ‌خواهان حتی با در نظر گرفتن منافع حزبی حاضر به حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده نشدند.
 روزنامه همدلی در گزارشی درباره اعلام برائت جمهوری خواهان از ترامپ، نوشت: همانگونه که در دوران انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا نیز مشهود بود و بسیاری از جمهوری ‌خواهان حتی با در نظر گرفتن منافع حزبی حاضر به حمایت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده نشدند.

در ادامه در گزیده ای از این گزارش آمده است: با روی کار آمدن ترامپ و تبلور رفتار جنون آمیز سیاسی وی بسیاری از نجبگان این کشور با اعلام برائت از دولت افراطی از همکاری با این دولت سرباز زدند. همین امر دولت جدید را با چالش های گسترده ای برای به کار گرفتن مدیران ارشد در پست‌ های مختلف مواجه کرده است.

مقامات سابق دولت فدرال، فعالان حزبی، لابی گران و نامزدهای تصدی پست های گوناگون در دولت ترامپ می گویند پس از آنکه ترامپ ماه گذشته جیمز کومی مدیر اف. بی. آی را اخراج کرد و تحقیقات درباره ارتباط حلقه نزدیکان رئیس جمهوری با روسیه ابعاد تازه تری پیدا کرد، کار کاخ سفید برای پر کردن پست های خالی سخت تر شده است. جمهوری خواهان می گویند پیشنهادهای کار با مدیری را که خلق و خوی ناپایدارش آنها را عصبی می کند، رد می کنند. 

کاخ سفید در ماه مه و نیمه اول ماه ژوئن به استخدام نیروهای جدید به ویژه برای پست هایی که نیاز به تایید صلاحیت دارند، سرعت بخشید. کاخ سفید در این مدت 92 نامزد را به سنا معرفی کرده است تا آنها را تایید کند. این در حالی است که از زمان آغاز به کار ترامپ تا پایان ماه آوریل تنها 59 نفر به سنا معرفی شده بودند.

طبق آماری که واشنگتن پست جمع آوری کرده است، میانگین زمانی که به منظور تایید نامزدهای ترامپ برای پست های کابینه صرف شده 25 روز است. این در حالی است که این میانگین برای نامزدهای باراک اوباما 2 روز و بیل کلینتون یک روز بود. نامزدهای تصدی پست های کابینه جورج دبلیو بوش هم در همان روز تایید می شدند.

نامزدهای احتمالی فعالیت در دولت ترامپ در حال ارزیابی اخلاق ترامپ و رفتار او با مقامات ارشد هستند. بیل والدز از مقامات سابق وزارت انرژی آمریکا و مدیر فعلی اتحادیه مدیران ارشد با اشاره به اخباری که درباره عصبانیت رئیس جمهوری از وزیر دادگستری منتشر شده است، می گوید: او (ترامپ) جف سشنز (وزیر دادگستری) را له کرد. اگر با رئیسی کار کنید که پشتیبان‌تان نباشد اعتماد به نفس کار کردن با او را نخواهید داشت.

اگر چه ترامپ دمکرات های سنا را مقصر تایید نشدن صلاحیت نامزدهایش می داند اما این مسایل دلایل دیگری هم دارد. بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر 2016 و در دوره انتقالی استخدام و بکار گیری مدیران جدید شروع کندی داشت. همچنین از آنجایی که اسامی نامزدهای تصدی برخی سمت های مهم باید به تایید چندین مشاور کاخ سفید برسد روند بررسی صلاحیت آنها با تاخیر مواجه شده است. بعضی افراد هم به واشنگتن پست گفته اند مشتاق به همکاری با دولت ترامپ هستند اما فقط منتظر رسیدن پیشنهاد کار از کاخ سفید هستند.

تا زمانی که رئیس جمهوری درباره وفاداری خود به کسانی که برایش کار می کنند تردید ایجاد می کند شماری از نامزدهای واجد شرایط همکاری با دولت در حال حاضر موقعیت را برای کار با ترامپ مناسب نمی‌ دانند. هشت مدیر جمهوری خواه به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است همکاری با دولت فعلی آمریکا به اعتبارشان لطمه بزند پیشنهاد کار با دولت را رد کردند.

جمهوری خواهان نگران کمبود پرسنل در دولت هستند. چند وکیل مشهور و شرکت حقوقی در واشنگتن دی.سی طی هفته های گذشته پیشنهاد وکالت ترامپ در پرونده مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و ارتباط نزدیکان وی با روس ها را رد کردند. بعضی از این شرکت ها و وکلا درباره اکراه خود از همکاری با دولت ترامپ به این اشاره کرده اند که وی معروف است به اینکه توصیه های حقوقی وکلایش را مسخره می کند.

*منبع: روزنامه همدلی، 1396.3.29
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: