کد خبر: ۱۰۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 11 June 2017
به نظر می رسد باید تیم مدیران ارشد این شرکت بیمه به این مهم توجه ویژه ای نمایند و در خصوص رفع موانع قبولی اتکائی تصمیماتی اتخاذ نمایند.
به نظر می رسد باید تیم مدیران ارشد این شرکت بیمه به این مهم توجه ویژه ای نمایند و در خصوص رفع موانع قبولی اتکائی تصمیماتی اتخاذ نمایند.

 نیما نورالهی ، معاون توسعه بازار و شبکه فروش بیمه آسیا،  در کانال تلگرامی اش می نویسد،  قبولی اتکائی هر ساله بیمه مرکزي ج.ا.ایران پس ازدریافت صورتهاي مالی شرکتهاي بیمه غیردولتی و بررسی توانگری مالی این شرکتها نسبت به صدور مجوز فعالیت درزمینه عملیات قبولی اتکایی ازداخل اقدام می نماید و طی جدولی تحت عنوان " ظرفیت مجازقبولی اتکایی شرکتهاي بیمه غیردولتی" براي سال مورد نظر بر مبنای اطلاعات آخرین صورتهاي مالی، ظرفیت مجاز قبولی اتکایی شرکتهای بیمه را اعلام مینماید.

تا قبل از سال 93 نحوه محاسبه این ظرفیت قبولی بر مبنای سرمایه شرکتهای بیمه بوده و از این سال به بعد بیمه مرکزی ج.ا.ا. بر مبنای توانگری مالی شرکتهای بیمه نسبت به صدور مجور قبولی اتکایی اقدام می نماید.

هرچند عدم تطبیق شرایط شرکتهاي بیمه آسیا، دانا، کارآفرین، سینا ،سامان و ...  با مفاد مندرج درضوابط اجرایی بیمه مرکزی و به تبع آن تمدید نشدن مجوز قبولی آنها، میتواند ناشی از پرداخت خسارتهای سنگین و بزرگ مانند پلاسکو، معدن یورت، شرکت کروز و... باشد، اما در خصوص میزان ظرفیت مجاز قبولی شرکت هاي بیمه غیردولتی، شرکت بیمه ای مانند شرکت بیمه آسیا که به عنوان بزرگترین شرکت بیمه غیر دولتی نام برده می شود، برای سه سال متوالی است که مجوز قبولی اتکائی از داخل را نداشته و این موضوع در صورت ادامه دار بودن علاوه بر اینکه این شرکت را از سود حاصل از قبولی اتکایی محروم میسازد، می تواند به وجهه و برند شرکت بیمه آسیا آسیب برساند.

لذا به نظر می رسد باید تیم مدیران ارشد این شرکت بیمه به این مهم توجه ویژه ای نمایند و در خصوص رفع موانع قبولی اتکائی تصمیماتی اتخاذ نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: