کد خبر: ۱۰۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 16 May 2017
دستگاه های ایکس- ری جدید پرسرعت با قابلیت بازرسی روزانه ۱۵۰۰ کامیون امروز وارد بندر شهید رجایی می شوند.

 بانكداري ايراني - رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: دستگاه های ایکس- ری جدید پرسرعت با قابلیت بازرسی روزانه ۱۵۰۰ کامیون امروز وارد بندر شهید رجایی می شوند.

مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دستگاه های ایکس- ری جدید پرسرعت با قابلیت بازرسی روزانه ۱۵۰۰ کامیون امروز وارد بندر شهید رجایی می شوند.

این مقام مسئول گفت: این دستگاه ها بیشتر در گمرکات بازرگان، دوغارون و شهید رجایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کرباسیان تاکید کرد: اولویت گمرک استفاده از دستگاه های ایکس- ری سیار است که اگر زمانی مرزی به هر دلیل بسته شد، قابلیت استفاده در مرزی دیگر را داشته باشد.

وی افزود: ۱۳ دستگاه ایکس ری به منظور تسریع در امور بازرسی مرزی خریداری شده است. البته بخش خصوصی نیز تصمیم دارد پنج دستگاه دیگر وارد کند که عمدتا چینی هستند.

معاون طیب‌نیا تصریح کرد: ویژگی این دستگاه های جدید پرسرعت بودن آنهاست، به طوری که هر یک قابلیت رصد روزانه هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون را دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات گمرک در راستای افزایش دقت در کشف قاچاق در تلاشیم دستگاه های ایکس- ری قدیمی را با تغییر وضعیت به پرسرعت تبدیل کنیم؛ دستگاه ها جدید حتی می توانند کامیون ها را در حال حرکت رصد کنند.

این مقام مسوول با اشاره به تعداد دستگاههای خریداری شده گفت: از سال ۸۰ تا ۸۴ تنها چهار دستگاه از آنها در گمرکات موجود بود، بین سال های ۸۴ تا ۹۲ فقط یک دستگاه دیگر از آن اضافه شد، اما امروز تعداد آنها به ۱۲ دستگاه رسیده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «کمک کنید دستگاه های ایکس- ری پرسرعت بیاید»، گفت: امروز این دستگاه ها از گمرک شهید رجایی در حال تخلیه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: