کد خبر: ۱۰۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 10 May 2017
به دنبال مذاکرات اخیر مسئولان بخش‌های اقتصادی کویت و عراق دو طرف بر ارائه تسهیلات به تجار و شرکت‌های کویتی برای حضور فعال در بازار عراق تاکید کردند.
به دنبال مذاکرات اخیر مسئولان بخش‌های اقتصادی کویت و عراق دو طرف بر ارائه تسهیلات به تجار و شرکت‌های کویتی برای حضور فعال در بازار عراق تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «سالم الزمانان» سفیر کویت در عراق روز سه شنبه گفت: عراق علاقه مند همکاری‌گسترده اقتصادی با کویت است و تسهیلات زیادی برای تجار کویتی ارائه خواهد کرد.
وی افزود: کویت نیز برای این همکاری‌ها آماده است.

کویتی‌ها با توجه به برنامه راهبردی خود برای توسعه بنادر جنوبی این کشور و وجود مناطق آزاد در شهر بصره عراق و خرمشهر ایران در ماه‌های اخیر نسبت به استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی در مرز مشترک ایران و عراق ابراز علاقه کرده‌اند.

کویت همچنین پس از مذاکرات دو جانبه با عراق از اجرای طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری در نزدیکی مرز 2 کشور با هدف تقویت مبادلات اقتصادی خبر داده است.

این کشور هم اکنون طرح پنج ساله توسعه اقتصادی و عمرانی را اجرا می‌‌کند و تصمیم دارد با راه اندازی منطقه آزاد در مرز تجاری با عراق پذیرای کالاهای اروپایی که به حاشیه جنوبی خلیج فارس منتقل می شوند، نیز باشد. 

کویت همچنین بزرگترین جزیره خود یعنی بوبیان را که در نزدیکی خاک عراق است توسعه می‌دهد و مذاکراتی با طرف عراقی برای توسعه همکاری‌های تجاری با بندر بصره صورت گرفته است. 

دولت کویت به رغم بودجه انقباضی ناشی از نوسان قیمت نفت در بازارهای جهانی هم اکنون از ذخایری بالغ بر 600 میلیارد دلار برخوردار است که برای اجرای طرح‌های عمرانی هزینه می شود. 

برخورداری بنادر جنوبی جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت های کلان، شرایط را برای تعامل سه جانبه کویت، عراق و ایران در زمینه تجاری فراهم خواهد کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: