کد خبر: ۱۰۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 09 May 2017
رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز از رویش لاله‌های واژگون در دشت دالانی خبر داد.

بانكداري ايراني -رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز از رویش لاله‌های واژگون در دشت دالانی خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هر ساله با ذوب برف‌ها از اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت شاهد رویش لاله‌های واژگون در دشت دالانی هستیم.

وی با بیان اینکه دشت دالانی در 40 کیلومتری شهر الیگودرز قرار دارد، گفت: این دشت در ارتفاعات اشترانکوه قرار دارد و محصور در قالیکوه، مورزرین، قالیکوه، شاه‌کول و نسارتخت است.

بلکی‌وند، مساحت این دشت را 2950 هکتار عنوان کرد: در این دشت هزاران لاله سرخ واژگون از خاک بیرون آمده و دشت را دربر گرفته و زیبایی خاصی به منطقه می‌بخشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست الیگودرز ادامه داد: اشک مریم یا لاله واژگون با ارتفاع 120 سانتی‌متر برخلاف سایر گونه‌های لاله و گل‌ها، از ساقه به سوی زمین برگشته است و برای همین نامش را واژگون گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته متأسفانه برخی افراد اقدام به کشت و شخم اراضی این دشت کردند که با اقدام فوری یگان اجرایی منابع طبیعی شهرستان خلع و رفع تصرف شدند. همه ساله بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت از سراسر کشور به این منطقه سرازیر می‌شوند و یگان‌های اجرایی منابع طبیعی و محیط زیست گشت‌های خود را به صورت شبانه‌روزی و مستمر از این عرصه‌ها انجام می‌دهند تا مانع از دخل و تصرف در این عرصه‌ها شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: