کد خبر: ۱۰۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 30 April 2017
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش ۵۲۰۰ کیلومتری راه های هوایی کشور خبر داد.
 بانكداري ايراني - مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش ۵۲۰۰ کیلومتری راه های هوایی کشور خبر داد.

به گزارش  میزان، رحمت الله مه آبادی اظهار کرد: با افتتاح مسیرهای هوایی جدید ، ۵۲۰۰ کیلومتر به راه های هوایی کشور اضافه شد. 
 
وی گفت : پیش از آغاز طرح مدیریت آسمان ایرانشهر تنها یک مسیر یکطرفه داشتیم اما با اجرای فاز اول طرح فراملی مدیریت آسمان ایرانشهر ، بیش از ۸۰ درصد بار ترافیک هوایی کشور از مسیرهای مستقیم ، موازی و یکطرفه انجام می شود. 
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران افزود : کلیه مسیرهای هوایی به گونه ای طراحی شده که امکان ناوبری پروازها به صورت ماهواره ای مبتی بر RNAV1 و RNAV5 ممکن باشد و بیش از ۶۰ درصد ترافیک هوایی کشور بر اساس RNAV1 انجام می شود و تعداد سکتورهای مرکز کنترل فضای کشور نیز به سرعت از ۷ به ۱۳ افزایش پیدا کرده است و جدایی پروازها ۳۰ مایل نسبت به قبل کاهش یافته که این اقدامات در مجموع موجب افزایش ایمنی آسمان کشور و افزایش ظرفیت فضای کشور شده و در همین راستا نهادهای بین المللی همچون ایکائو از جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرده اند. 
 
مه آبادی گفت : همچنین با اقدامات صورت گرفته در سال ۹۵ نشست و برخاست پروازها ۱۵ درصد و حجم پروازهای عبوری ۱۱ درصد افزایش داشته است که برای تدوام این رشد باید زیر ساخت های لازم را تدارک ببینیم. 
 
وی گفت : تا پایان سال تمام سامانه های ناوبری هوایی کشور به طور کامل نوسازی خواهد شد و امیدواریم تمام اشکالات کلامی میان کنترلرها و خلبانان مرتفع شود و همچنین سه دستگاه رادار خریداری شده که یک دستگاه آن به زودی از گمرک ترخیص خواهد شد و در بندرعباس نصب می گردد. 
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خاطر نشان کرد ایجاد این مسیر های موازی و کوتاه منجر به کاهش مصرف سوخت ، کاهش ایجاد آلودگی ، کاهش هزینه های‌ شرکت های‌ هواپیمایی ، افزایش بهره وری قطعات هواپیماها همچون موتور خواهد شد که همین امر افزایش تعداد هواپیماهای عبوری از آسمان کشور را به دنبال خواهد داشت و این موارد از مزیت های رقابتی طرح فراملی مدیریت آسمان ایرانشهر است.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: