سقف صدور واحدهای صندوقهای ارزی بورس توسط بانک مرکزی تعیین می شود

وزیر اقتصاد گفت: سقف صدور واحدهای سرمایهگذاری صندوقهای ارزی سالانه توسط بانک مرکزی تعیین و به سازمان بورس اعلام میشود.
علی مدنی زاده به تسنیم، گفت: بانک مرکزی تا سقف مشخصی مجوز سرمایه گذاری در صندوق های جدید ارزی را صادر کرده است.
وی افزود: طبق براورد استقبال مناسب از دو صندق ارزی که اخیرا وارد بازار سرمایه شده اند صورت گرفته و مقدار قابل توجهی منابع جذب این صندوق ها خواهد شد.
مدنی زاده ادامه داد: سقف صدور واحدهای سرمایهگذاری صندوقهای ارزی به صورت سالانه توسط بانک مرکزی تعیین و به سازمان بورس اعلام میشود. سرمایهگذاران میتوانند از محل اسکناس ارزی، درآمدهای ارزی غیرصادراتی، منابع ارزی مازاد بر تعهدات صادراتی و ارزهای دارای منشأ خارجی در این صندوقها سرمایهگذاری کنند.
بر اساس این گزارش، مراسم رونمایی از راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت ارزی اول تیر ماه برگزار و موافقت اصولی با آغاز فعالیت صندوق دو بانک ملت وملی اعطا شد.
حداقل ۶۰ درصد داراییهای صندوق باید در اوراق و داراییهای ارزی سرمایهگذاری شود که حداکثر ۲۰ درصد آن میتواند متعلق به یک ناشر اوراق بهادار باشد. سرمایهگذاری در سپردهها و گواهیهای سپرده ارزی نزد بانکها و موسسات اعتباری دارای مجوز، حداکثر تا ۳۰ درصد داراییهای صندوق مجاز است و تا ۱۰ درصد داراییها نیز میتواند به تنزیل اعتبارات اسنادی ارزی اختصاص یابد.



